TOPR i Plus z myślą o bezpieczeństwie w górach

TOPR i Plus z myślą o bezpieczeństwie w górach10.12.2010 11:22
Źródło zdjęć: © WP.PL

Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz sieć Plus podejmują kolejne działania mające zwiększyć bezpieczeństwo osób wypoczywających zimą w górach

Dzięki środkom pozyskanym z Fundacji Grupy Vodafone, jednego z akcjonariuszy operatora sieci Plus, przewidziana jest rozbudowa Systemu Informacji Wizualnej dla Turystów. Zainstalowane zostaną cztery stacje meteo oraz trzy kamery umożliwiające podgląd warunków pogodowych w konkretnych lokalizacjach w Tatrach, co ułatwi prognozowanie zagrożenia lawinowego oraz pozwoli na podawanie bardziej szczegółowych informacji meteorologicznych na ekranach Systemu.

System Informacji Wizualnej dla Turystów uruchomiony został przez sieć Plus i TOPR w ubiegłym roku. Dzięki specjalnym ekranom zainstalowanym we wszystkich tatrzańskich schroniskach, a także na dolnej i górnej stacji kolejki na Kasprowy Wierch, na Krupówkach oraz w siedzibie TOPR w Zakopanem turyści otrzymują aktualne informacje pogodowe, bieżące komunikaty służb ratowniczych oraz inne przydatne informacje. Redaktorem serwisu jest ratownik dyżurny TOPR, a podawane na monitorach informacje są aktualizowane co 1. minut.

Źródło zdjęć: © Ekran Systemu Informacji Wizualnej dla Turystów na stacji kolejki na Kasprowy Wierch (fot. Plus)
Źródło zdjęć: © Ekran Systemu Informacji Wizualnej dla Turystów na stacji kolejki na Kasprowy Wierch (fot. Plus)

Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia Plus wspólnie ze służbami ratowniczymi uruchomi specjalną aplikację na telefon "Bezpieczniej na stoku". Dzięki niej każdy będzie mógł w prosty sposób zapoznać się z zasadami dekalogu FIS, zawierającego informacje, co wolno, czego nie wypada, a co wręcz jest zakazane na stoku.

Dla klientów Plusa aplikacja będzie dostępna bezpłatnie, po wysłaniu odpowiedniego SMS-a, natomiast użytkownicy innych sieci będą mogli ją pobrać dzięki zastosowaniu łączności Bluetooth w telefonach. W okresie ferii zimowych Plus udostępni aplikację w głównych ośrodkach narciarskich w Polsce.

Aplikacja "Bezpieczniej na stoku" jest uzupełnieniem trzech innych aplikacji, które Plus już wcześniej zaoferował użytkownikom telefonów komórkowych: "Pierwsza pomoc", "Bezpiecznie nad wodą" oraz "Bezpiecznie w górach".

Plus wspiera także realizowany przez TOPR cykl filmów prewencyjnych z serii „Szkoła Górska TOPR”. Wkrótce powstanie kolejny odcinek, poświęcony narciarstwu. Jego celem jest promowanie dekalogu bezpieczeństwa na trasach narciarskich i nartostradach. Autorzy chcą pokazać także, jak "powstaje" dobrze przygotowana, zabezpieczona i oznaczona trasa narciarska, jak należy zachować się w snowparku i jaki dodatkowy sprzęt ochronny jest zalecany. W filmie nie zabraknie również krótkiej informacji o narciarstwie alternatywnym. Film będzie dostępny pod koniec stycznia 201. r.

Do tej pory w cyklu "Szkoła Górska TOPR" powstał film "Burze", a w trakcie zimy 2010/201. wyprodukowany zostanie też film "Lawiny", mówiący o ocenie zagrożenia lawinowego i postępowaniu po zejściu lawiny.

Polkomtel SA, operator sieci Plus, już od dziesięciu lat jest zaangażowany w poprawę bezpieczeństwa w górach i nad wodą oraz we współpracę ze służbami ratowniczymi GOPR, TOPR oraz WOPR. Najważniejszym elementem tej współpracy jest Zintegrowany System Ratownictwa, którego podstawę stanowią specjalne numery ratunkowe. W górach jest to numer 60. 100 300. Ten innowacyjny na światową skalę system pozwala szybciej dotrzeć do osób poszkodowanych oraz sprawniej udzielić im pomocy. O jego skuteczności i użyteczności najlepiej świadczą statystyki. Od chwili udostępnienia numeru ratunkowego w górach ratownicy korzystający z Zintegrowanego Systemu Ratownictwa przyjęli za jego pośrednictwem kilkanaście tysięcy zgłoszeń. Służby GOPR i TOPR przeprowadziły w tym czasie kilkanaście tysięcy akcji i interwencji, z czego 70% zostało uruchomionych po wywołaniu połączenia na numer 601 100 300.

Numer 601 100 300 działa w całym paśmie polskich gór oraz w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej i jest dostępny dla klientów wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.