Topnieją rynkowe udziały Internet Explorera

Topnieją rynkowe udziały Internet Explorera08.10.2010 10:47
Źródło zdjęć: © Microsoft

We wrześniu 2010 roku firma StatCounter prowadząca usługę statystyk online po raz pierwszy odnotowała udziały Internet Explorera na poziomie niższym niż 50 procent.

Z wynikiem 49,8. procent przeglądarka Microsoftu wciąż jeszcze jest niekwestionowanym liderem, ale jej dystans do konkurencji zmniejsza się – i to mimo tego, że np. Firefox przeżywa obecnie okres stagnacji. Udziały przeglądarki Mozilli wynoszą bowiem 31,5 procent – czyli tyle, ile przed dwunastoma miesiącami.

W momencie gdy Microsoft przygotowuje cieszącą się wielkim zainteresowaniem wersję 9 Internet Explorera, przeglądarka w ciągu jednego roku straciła dziewięć procent. Kosztem tego spopularyzował się Google Chrome, który według StatCountera osiągnął już 11,5 procent. Stałą pozycję utrzymuje Opera –. jej wynik nie przekracza 2 procent, podczas gdy Safari dzięki umiarkowanemu wzrostowi zwiększyła swój wynik do 4,5 procent.

Statystyki StatCountera dla Europy wypadają podobnie w przypadku Chrome'a i Safari; Opera (4,5 procent) i Firefox (3. procent) są wśród Europejczyków znacznie bardziej popularne, przy czym browser Mozilli prawie zostawił w tyle Internet Explorera z wynikiem około 40 procent. Pozycja IE skurczyła się do 23 procent. Wzrost popularności Chrome'a następuje tutaj znacznie wolniej: dopiero w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przeglądarce udało się przekroczyć granicę 5 procent, zostawiając za sobą Safari i Operę.

Rzecz jasna, statystyki takie należy interpretować z ostrożnością, co pokazuje porównanie z danymi zebranymi przez NetMarketShare. Także i tutaj Internet Explorer spadł poniżej 60-procentowej poprzeczki. Popularność traci też Mozilla – po punkcie szczytowym na poziomie 24,72 procent w listopadzie 2009 roku wynik tej przeglądarki zmalał ostatnio do poniżej 23 procent. Chrome (8 procent) i Safari (ponad 5 procent) zdaniem NetMarketShare'a są na kursie wzrostowym, Opera stale odnotowuje wyniki między 2 a 2,5 procent. Mimo różnic badania obu firm są przynajmniej zbieżne pod względem zaobserwowanych tendencji.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.