"The Division 2" nie ukaże się na Steam. Ofensywa Epic Games

"The Division 2" nie ukaże się na Steam. Ofensywa Epic Games17.01.2019 17:18
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy | Ubisoft

Kolejne uderzenie Epic Games w Steam. Najpierw było "Fortnite", teraz będzie "The Division 2". Hit Ubisoftu nie pojawi się na platformie Valve. Rywalizacja nabiera rumieńców.

Nie licząc "Fortnite", do którego instalator znajduje się wyłącznie w Epic Games Store, "oferta jest stosunkowo skromna, bo zawiera tylko kilkanaście tytułów, z czego część została dopiero zapowiedziana jako dostępne w przyszłości" - tak o nowym rywalu Steama pisał w połowie grudnia Grzegorz Burtan na łamach WP Gry. Już widzimy, że była to tylko rozgrzewka, bowiem Epic Games Store rusza do ataku.

"The Division 2": nie na Steam, a na Epic Games Store

"The Division 2", jest świetnie zapowiadającą się produkcję Ubisoftu, której nie znajdziemy na Steam. Gra pojawi się na platformie Ubisoftu i właśnie na Epic Games Store. Po "Fortnite" to kolejna duża i poważna produkcja, która ominie popularną platformę.

Na Steam ukazuje się mnóstwo gier i za wcześnie jest, aby stwierdzić, że gigant zaczyna mieć poważne kłopoty. Ale to dobrze pokazuje, że Steam nie jest już jedyną opcją dla wydawców. Wcześniej z publikacji na platformie Valve zrezygnowała częściowo Bethesda - "Fallout 76" na Steam do dziś nie pojawił się.

Odejście Ubisoftu musi jednak Valve boleć. "The Division" było jednym z bestsellerów na Steam w 2016 roku. Zaraz po premierze Ubisoft chwalił się, że "The Division" było najlepiej sprzedającą się grą w pierwszym dniu w całej historii firmy. I pobiło inny rekord - najwyższej sprzedaży w dystrybucji cyfrowej w jednym dniu na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Wiele wskazuje na to, że "The Division 2" co najmniej powtórzy sukces "jedynki", o ile go nie przebije.

Ubisoft jest zresztą wdzięcznym partnerem dla Steama. Na ubiegłorocznej liście steamowych bestsellerów znalazły się trzy premiery Ubisoftu. "Far Cry 5", "Tom Clancy’s Rainbow Six Siege" i "Assassin’s Creed Odyssey" - trzy miejsca na 12 pozycji to świetny wynik. Sukces Ubisoftu to sukces Steam, bo firmy dzielą się zyskami.

Steam bije rekordy

Trzeba jednak pamiętać, że Steam to świetne okno wystawowe. Ze statystyk wynika, że codziennie z serwisu korzysta prawie 50 mln użytkowników, a miesięcznie - łącznie 90 mln. W październiku 2018 Steam pobił rekord liczby użytkowników zalogowanych w tym samym czasie. 18,5 mln graczy przebywało na platformie jednocześnie. Jest komu sprzedawać gry.

Jak ważna jest obecność na Steam mógł zrozumieć polski CD Projekt. Najnowsza gra studia CD Projekt RED, "Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści", najpierw pojawiła się wyłącznie na platformie Polaków, gog.com. Efekt? Gra sprzedała się gorzej niż spółka zakładała, mimo pozytywnych opinii.

Oczywiście Ubisoft to nie CD Projekt RED. A "Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści" to nie wysokobudżetowy megahit. Zapewne Ubisoft zrobi wszystko, aby każdy dowiedział się o istnieniu "The Division 2". I o tym, że grę znajdziemy nie na Steam, a Epic Games Store.

GOG: Nadeszły ciekawe czasy

Mimo wszystko Ubisoft i tak ryzykuje, sprawdzając wygodę graczy. Owszem, Steam od dawna ma konkurencję - gog.com. Origin od EA czy wspominana platforma Ubisoftu, Uplay - ale przyjęło się, że zdecydowana większość gier jest na Steam. Cała cyfrowa kolekcja, wspólni znajomi czy zebrane osiągnięcia - to wszystko mamy w jednym miejscu. Teraz przychodzi Epic Games Store i psuje przyzwyczajenia. "Jeszcze trochę, a na pasku zadań zabraknie miejsca" - żartowali internauci po premierze Epic Games Store. Czy z czasem przestanie śmieszyć, a zacznie irytować?

"The Division 2" to więc ciekawy eksperyment. Pokaże, czy gracze pójdą za popularnym tytułem. A także czy da się zarobić na nowej platformie lepiej niż na Steam. Niby zysk ma być dla twórców większy, ale pytanie, czy suma do podziału będzie tak samo duża, jak na platformie Valve. Jeśli tak, to musicie być gotowi na to, że kolejna część waszej ulubionej serii może na Steam nie trafić.

"Konkurencja jest zdrowa, na pewno lepsza od jednego behemota na rynku. Nadeszły ciekawe czasy" - tak o Epic Games Store mówił w rozmowie z WP Gry Piotr Karwowski z GOG. Nie można się z nim nie zgodzić.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.