Test przeglądarki Google Chrome 11 - 40% szybciej!

Test przeglądarki Google Chrome 11 - 40% szybciej!02.05.2011 14:36

Podobno jest jeszcze szybszy i jeszcze lepszy. Tym razem dodano funkcję rozpoznawania mowy, odświeżono logo oraz standardowo już - zwiększono wydajność

Google przyzwyczaiło nas już do częstych stabilnych wydań przeglądarki Chrome. Edycja oznaczona numerem 1. pojawiła się w Sieci 7 tygodni po premierze 10-tki. Co nowego? Nowe, odświeżone, dużo prostsze logo i bardzo istotna rzecz - obsługa rozpoznawania głosu przez HTML - bez dodatków zewnętrznych pluginów jak Adobe Flash.

Co to dla nas oznacza? Dużo prostszą obsługę Tłumacza Google i jest szansa, że inne witryny również zainteresują się rozpoznawaniem głosu. Od teraz nie musimy ręcznie wpisywać słów/zdań, które chcemy przetłumaczyć - wystarczy nacisnąć przycisk i je wypowiedzieć. Aby nie było tak cudownie, obecnie rozpoznawanie mowy działa tylko w języku angielskim. Jak to wygląda w akcji widzicie na poniższym obrazku.

Źródło zdjęć: © (fot. via chip.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. via chip.pl)

Tłumacz Google oferuje też możliwość odsłuchania przetłumaczonego tekstu. Wystarczy kliknąć na przycisk Słuchaj - ta funkcja działa również po polsku. Google stworzył "Easter egga", dzięki czemu Chrome może zacząć... beatboxować. Wystarczy ustawić tłumaczenie z niemieckiego na niemiecki i w pole tłumaczenia wpisać "pv zk pv pv zk pv zk kz zk pv pv pv zk pv zk zk pzk pzk pvzkpvpvzk kkkkk bsch". Przycisk Słuchaj w magiczny sposób zamieni się w Beatbox i wtedy możemy poznać prawdziwe możliwości Chrome.

Źródło zdjęć: © (fot. via chip.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. via chip.pl)

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Targi CeBIT 2011, czyli nowości z przyszłości"

Jeszcze lepsza wydajność

Chociaż Google nie chwali się oficjalnie lepszą wydajnością Chrome 11. postanowiliśmy przeprowadzić zestaw standardowych benchmarków. Poniżej kilka wybranych wyników.

Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć (fot. via chip.pl)
Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć (fot. via chip.pl)

Kraken jest testem Mozilli i bada wydajność JavaScript. Wynik jest zaskakujący, bowiem Chrome 1. jest zauważalnie szybszy od edycji 10 i wyprzedził nawet przeglądarkę Firefox 4.0. Jak się okazuje Google uaktualnił w przeglądarce silnik V8 odpowiedzialny właśnie za działanie JavaScript. Efekty są zadowalające.

Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć (fot. via chip.pl)
Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć (fot. via chip.pl)

GUIMark2 jest testem HTML5 korzystającym z możliwości procesora GPU. Wynik Chrome 11 jest minimalnie lepszy od poprzedniej edycji. Test został przeprowadzony po włączeniu akceleracji sprzętowej. Należy ją aktywować ręcznie wpisując w pasek adresu about:flags i zaznaczając opcję Kanwy 2D przyspieszane z użyciem procesora GPU.

Tutaj dla odmiany Chrome 1. osiągnął minimalnie gorszy wynik od Chrome 10. Pomimo tego przeglądarka Google oraz Opera są dużo szybsze od pozostałych aplikacji. Dla przypomnienia - Peacekeeper również testuje JavaScript.

Wygląda na to, że programiści mają jeszcze nieco pracy przed sobą. Poniżej wyniki testu LucidChart. Jest to aplikacja internetowa służąca do tworzenia różnego rodzaju diagramów i wykresów.

Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć (fot. via chip.pl)
Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć (fot. via chip.pl)

Dlaczego Chrome wypadł tak słabo? To wina... włączonej akceleracji, która poprawia wyniki w pozostałych testach. Po wyłączeniu tej funkcji wynik wraca do normy, którą jest aż 7. fps.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Targi CeBIT 2011, czyli nowości z przyszłości"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.