Telezakupy w nowej formie - sklepy internetowe testują livestreaming

Telezakupy w nowej formie - sklepy internetowe testują livestreaming01.06.2021 12:34
Sprzedaż produktów w trakcie trwania gali Alibaba 11.11 w 2019 roku
Źródło zdjęć: © VCG via Getty Images | VCG
Artykuł sponsorowany

Popularne jeszcze kilka lat temu telezakupy wydają się wracać do łask. Dzięki zwiększającej się popularności usług związanych ze streamingiem, internauci są coraz bardziej zainteresowani zakupami podczas transmisji influencerów promujących dany produkt.

Rosnąca popularność telezakupów w Chinach

Jak donosi Cyfrowa Rzeczpospolita, telezakupy stały się szczególnie popularne w Chinach. Influencerzy, promujący produkty w trakcie swoich transmisji, potrafią za jej pomocą sprzedać towary o wartości nawet miliona euro. Doskonałym przykładem jest tutaj Huang Wei, znana w internecie jako Viya, która poza livestreamigiem zajmuje się także szkoleniem firm i osób prywatnych ze zwiększania sprzedaży za pomocą telezakupów.

W Chinach wartość produktów sprzedanych poprzez telezakupy oszacowano w zeszłym roku na ponad 66 mld dolarów. Nie dziwi więc ich rosnąca popularność oraz ogromne zainteresowanie wielu firm na rynku azjatyckim, które decydują się iść w tym kierunku zamiast inwestować w inne rodzaje działań reklamowych.

Biorąc przykład z rynku azjatyckiego

Widząc ogromny potencjał telezakupów na rynku azjatyckim, także sklepy internetowe oraz platformy zakupowe w Polsce myślą o rozszerzeniu swoich działań. Zgodnie z informacjami z Cyfrowej Rzeczypospolitej, jedną z firm testujących takie rozwiązania sprzedażowe jest chociażby Allegro.

Obecnie telezakupy w Polsce stosuje znana chińska platforma AliExpress. Firma prowadzi swoje transmisje sprzedażowe w czternastu językach, a polski należy do najpopularniejszych. Na wzrost popularności, nie tylko livestreamingu, ale również zakupów przez internet, ma bezpośredni wpływ pandemia koronawirusa. Konsumenci, dbając o zachowanie bezpieczeństwa i nie chcąc się zarazić, zdecydowanie wolą dokonać zakupu w sieci, zaś telezakupy pomagają im w wyborze konkretnych produktów.

Nie tylko influencerzy

To co jednak stanowi o ogromnej popularności zakupów przez internet oraz przekłada się na kolejny wzrost livestremingu, to sami użytkownicy, którzy polecają sobie konkretne transmisje. Nie bez znaczenia są także konkretni celebryci, z którymi firmy podejmują współpracę celem zaprezentowania przez nich danego produktu w trakcie transmisji na żywo.

Biorąc pod uwagę rosnącą popularność telezakupów, użytkownicy mogą się spodziewać, że takie działania reklamowe będą coraz częściej pojawiać się w ich bańce informacyjnej. Istnieje także szansa, że coraz częściej to ich najbliżsi znajomi będą polecać dane produkty poprzez livestreaming.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.