Telewizory na Euro2008 - część pierwsza (do 2500zł)

Telewizory na Euro2008 - część pierwsza (do 2500zł)20.05.2008 20:42
Źródło zdjęć: © LG

Mistrzostwa w piłce nożnej to często najlepsza okazja do wymiany naszego starego telewizora CRT, na nowoczesny LCD. Sklepy pękają w szwach, a półki uginają się od telewizorów w różnej cenie. Jak się odnaleźć w tym gąszczu ofert i promocji? Wasz serwis nowych technlogii przygotował dla was zestawienie dziesięciu – w naszej ocenie najlepszych, 32 calowych – telewizorów w cenie do 2500 zł, oraz informacje czym się kierować przy zakupie. My też kibicujemy naszym i chcemy ich oglądać w najwyższej jakości. Za tydzień cześć druga – telewizory w cenach od 2500zł do 5000zł.

HD czy HD Ready?

HD (High Definintion – telewizja wysokiej rozdzielczości) to standard nadawania coraz bardziej powszechny wśród nadawców telewizyjnych. Biorąc także pod uwagę coraz bardziej popularny format Blu-Ray (następca DVD), czy choćby konsole do gier potrafiące wygenerować obraz w rozdzielczości 1920x1080 pikseli (a dopiero od tej rozdzielczości możemy mówić o pełnym obrazie HD) taki telewizor LCD wydaje się być dobrym zakupem. Nie ma jednak róży bez kolców. Aby cieszyć się obrazem najwyższej jakości, musimy dostarczyć do telewizora odpowiedni sygnał. W Polsce tylko kilka stacji nadaje sygnał HD, a do ich odbioru potrzebne jest posiadanie którejś z platform cyfrowych, lub własnej anteny satelitarnej z cyfrowym odbiornikiem HD. Nie ma się co łudzić, że dostrzeżemy wszystkie szczegóły korzystając z osiedlowej „kablówki” albo analogowej anteny. HD Ready, to natomiast nieco niższa rozdzielczość (1280x720 pikseli). Nie jest to wielki problem. Przy telewizorach o przekątnej 32 cali dojdzie tylko do niewielkiego
przeskalowania obrazu, niemal niezuważalnego, które nie odbije się drastycznie na jakości. Podobnie, Full HD na 3. calowym telewizorze nie będzie wyglądało tak, jak na 42 calowym.

Źródło zdjęć: © LG 32LG5000 (fot. LG) ZOBACZ WSZYSTKIE TELEWIZORY
Źródło zdjęć: © LG 32LG5000 (fot. LG) ZOBACZ WSZYSTKIE TELEWIZORY

Kontrast

Wielu producentów podaje astronomiczne wartości kontrastu, sięgające kilkudziesięciu tysięcy. Czy rzeczywiście kontrast 10000:1 jest lepszy od kontrastu 1200:1. Nie zawsze. Producenci lubują się w podawaniu wartości kontrastu dynamicznego, czyli sztucznie podbijanego przez elektronikę telewizora, zamiast rzeczywistej wartości kontrastu jaką ma zastosowana w danym telewizorze matryca. Aby osiągnąć dobry obraz przyjmuje się, iż wartości kontrastu rzeczywistego powinny oscylować minimum w przedziale 1300-1600:1, a przy kontraście dynamicznym minimum 3000:1.

Czas reakcji

Czas reakcji to coraz mniej istotne kryterium. Większość nowoczesnych telewizorów ma czasy reakcji matrycy poniżej 10 czy 8ms co jest wartością zupełnie wystarczającą, by móc oglądać dynamiczne sceny sportowe, czy też kino akcji.

Jasność

Jasność podawna jest w kandelach na metr kwadratowy (cd/m2). Wartość ta jest o tyle istotna, że odpowiada ona maksymalnej jasności z jaką telewizor wyświetla czystą biel. Ma to bezpośrednie przełożenie na jakość kolorów oraz i „żywość”. i naturalność. Oprócz samej wartości tego parametru, ważnym jest, aby całość matrycy była podświetlona równomiernie. Z tym akurat mają problemy mało znane firmy. Dla dobrej jakości obrazu parametr jasności nie powinien być niższy niż 300cd/m2. Optymalnie 450 lub więcej.

Kąty widzenia

Ten parametr pozwala nam ocenić, czy oglądając piłkarskie zmagania naszej drużyny w grupie, ci siedzący po bokach mają szansę zobaczyć czysty i wyraźny obraz. Im większy kąt widzenia tym lepiej. Radzimy wybierać telewizory o kącie widzenia 178 stopni. Teoretycznie wystarczający jest kąt 160 stopni, jeśli jednak planujesz oglądanie mistrzostw Euro2008 i Olimipiady w Pekinie więcej niż w pojedynkę, to unikaj tak niskich kątów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.