Telewizory mają już prawie 140 lat - poznajcie historię rynkowego lidera

Telewizory mają już prawie 140 lat - poznajcie historię rynkowego lidera15.09.2016 12:23
Źródło zdjęć: © Kārlis Dambrāns / CC

Mało kto dziś pamięta, że w roku 1884 powstała tarcza Nipkowa - urządzenie, które w ogromnej mierze przyczyniło się do rozwoju telewizji. To właśnie od tego roku ludzie zaczęli wytwarzać urządzenia zdolne do wyświetlania i przesyłania obrazu. Paul Nipkow swoim wynalazkiem, któremu wprawdzie daleko było nawet do pierwszych odbiorników telewizyjnych, dał podwaliny do rozwoju współczesnej telewizji. A jak wyglądała droga firmy, która od 10 lat jest rynkowym liderem w branży telewizorów? Poznajcie historię największych innowacji Samsunga, dzięki którym dziś w telewizorach rządzi kwantowa kropka (Quantum Dot).

Trochę historii

Pierwszy telewizor Samsunga powstał w roku 1970. Był to klasyczny, czarno-biały odbiornik lampowy z kineskopem. Jednak już po kilku latach firma zaskoczyła użytkowników systemem, który pozwalał oglądać telewizję od razu po włączeniu urządzenia. W tamtych czasach standardem była konieczność czekania na "rozgrzanie się telewizora".

W roku 199. firma rozpoczęła masową produkcję pierwszego na świecie w pełni cyfrowego odbiornika, a w roku 2002, kiedy technologia LCD dopiero raczkowała, to nie nikt inny, ale Samsung właśnie, odebrał prestiżową nagrodę "Best of innovations" podczas targów CES. Pamiętacie jaki to był model? 24-calowy telewizor wykonany w technologii TFT-LCD! Wówczas był to produkt wyjątkowo ekskluzywny, który rozpalał serca wszystkich miłośników nowoczesnych technologii. Dwa lata później firma została uhonorowana tą samą nagrodą za tylnoprojekcyjny model HLP-5685W – to było dopiero coś. Zamiast klasycznego ekranu, system niewielkich projektorów. Koreańczycy wciąż jednak chcieli się zbliżyć do obrazu idealnego i poszukiwali w swoich laboratoriach nowych, lepszych rozwiązań.

Wybór padł na technologię LCD, która była najbardziej perspektywiczna. W roku 200. Samsung po raz pierwszy w swojej historii stał się marką numer jeden pod względem sprzedaży telewizorów i utrzymuję to pozycję do dziś. Dzięki czemu stało się to możliwe? Przede wszystkim dzięki innowacjom – zarówno w zakresie technologii, ale także designu. Model Bordeaux LCD TV przekonał klientów wyglądem, który nasuwał skojarzenia z kieliszkiem wypełnionym czerwonym winem. Już dwa lata później, dzięki innowacyjnym technikom produkcyjnym, producent mógł się pochwalić dwukolorowymi obudowami – czymś, czego nikt wcześniej nie zaproponował. W roku 2009 Samsung znów podniósł poprzeczkę swoim konkurentom – pokazał najcieńszy wówczas telewizor LCD na świecie – mierzył on zaledwie 29,9 mm. Stało się to możliwe dzięki temu, że był to pierwszy odbiornik telewizyjny, w którym spore lampy CTFL zastąpiono podświetleniem zbudowanym z diod LED. Dziś prawie każdy telewizor na rynku wykorzystuje technologię wymyśloną przez Samsunga.

Prawdziwe centrum rozrywki

Współczesne telewizory to prawdziwe centra multimedialne. Samo oglądanie telewizji to tylko jedna z wielu możliwości, a bogactwo dodatków w postaci Smart TV pozwala przekształcić nasze urządzenie nawet w samodzielną konsolę do gier. Wiecie, skąd to się wzięło? Dobrze się domyślacie –. to kolejny pomysł Samsunga. W roku 2010 firma stworzyła pierwszy sklep z aplikacjami na telewizory, a rok później wprowadziła szeroki interfejs użytkownika Smart TV – Smart Hub. Dzięki temu zyskujemy nie tylko dostęp do ogromnej ilości serwisów VOD jak np. Netflix, HBO Go, IPLA, Filmbox, YouTube czy Player.pl. To możliwość, aby telewizor stał się naszym asystentem i jako budzik przywitał nas co rano prognozą pogody i listą zaplanowanych na dany dzień zadań. To możliwość podłączenia do telewizora pada do gier, a telewizor staje się samodzielną konsolą. Sterowanie głosem? Proszę bardzo! Nie wiesz, co obejrzeć w telewizji? Telewizor nauczy się twoich preferencji i perfekcyjnie dobierze takie programy, które trafią w twój gust. Do
tego pilot do telewizora wymyślony na nowo. W najnowszych telewizorach znajdziemy pilota nazwanego Samsung Smart Control. Za jego pomocą obsłużymy praktycznie wszystkie urządzenia, które mamy w domu – telewizor, dekoder, kino domowe, odtwarzacz Blu-Ray – a wszystko to bez skomplikowanej konfiguracji czy żmudnego szukania kodów sterujących.

Zakrzyw sobie ekran

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Nawet najbardziej gadżeciarski telewizor na nic się nie przyda, jeśli nie będzie w stanie wyświetlać idealnego obrazu. Czy wiecie, że to Samsung jako pierwszy producent na świecie wprowadził na rynek zakrzywione telewizory? Idea tylko w teorii była prosta –. sprawić, aby oglądający mogli się zanurzyć w obraz i poczuć jego głębię. Przed inżynierami stanęło trudne zadanie. Po pierwsze, musiano opracować technologię, która pozwoliła produkować zakrzywione matryce. Po drugie, trzeba było przeprowadzić wiele testów, aby dobrać idealny promień krzywizny. W końcu w 2013 roku światło dzienne ujrzał pierwszy na rynku telewizor z zakrzywionym ekranem. Zakrzywione telewizory to obecnie najlepsze z możliwych rozwiązanie, które pozwala w znacznie pełniejszy sposób odbierać treści. To także świetny wybór, jeśli oglądamy telewizję w kilka osób. Wówczas każdy ma wrażenie, jakby siedział dokładnie na wprost ekranu.

Bogactwo kolorów

Sam zakrzywiony ekran to wciąż jednak za mało, aby móc w pełni cieszyć się idealnym obrazem. Odpowiada za niego matryca, a tutaj Samsung nie ma sobie równych. Sekret tkwi w opracowanej przez Samsunga technologii Quantum Dot (kropka kwantowa). Najnowsze linie telewizorów SUHD mają matryce zbudowane właśnie w tej technologii. Kropki kwantowe to miniaturowe nanokryształy materiału półprzewodnikowe o grubości zaledwie 1/10. 000 ludzkiego włosa. Mają one unikalną właściwość
pochłaniania, a następnie emisji światła. Co więcej, w zależności od rozmiaru, potrafią emitować inny kolor – przykładowo, mniejsze kropki dają kolor niebieski, a większe czerwony. Na co to pozwala? Przede wszystkim na perfekcyjne wprost odwzorowanie kolorów. Dzięki ich unikalnym właściwościom kolory sąsiadujących ze sobą elementów matrycy nie mieszają się i nie nakładają na siebie. W efekcie otrzymujemy świetną kolorystykę obrazu i znacznie szerszą paletę barw, niż w przypadku klasycznych rozwiązań. Jednak to nie jedyna ich zaleta. Samsungowi, dzięki implementacji technologii HDR udało się zwiększyć jasność swoich matryc aż do 1000 nitów! Technologia HDR1000 znacząco poprawia kolorystkę obrazu. Na ekranie telewizora widzimy dużo pełniejszy i zgodny z wizją reżysera obraz, niż w konstrukcjach pozbawionych tej technologii. Dodatkowo, dzięki Quantum Dot oraz 10-bitowemu panelowi najnowsze modele SUHD Samsunga potrafią wyświetlić niewyobrażalną wprost liczbę miliarda kolorów! To aż 64 razy więcej, niż
przeciętny telewizor.Co nam to daje? Postrzeganie kolorów w dużej mierze zależy od ilości docierającego do nas światła – wiecie doskonale, że im ciemniejsze pomieszczenie, tym mniej kolorów jesteśmy w stanie rozpoznać. Jasność matryc z HDR1000 sprawia, że telewizory SUHD mają niesamowicie szeroki zakres tonalny. Wszystkie odcienie ludzkiej skóry, błękity nieba, czy subtelne różnice w kolorach falującego morza wyglądają dokładnie tak, jak zarejestrowała to kamera. Technologia Quantum Dot jest też niezwykle trwała. Nic dziwnego, że Samsung od tego roku oferuje aż 10 lat gwarancji na swoje matryce.

Ważna kwestia światła

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

Czy zastanawialiście się, jak często oglądacie telewizję w kompletnej ciemności? Pewnie bardzo rzadko, bo przecież korzystamy z telewizora także w ciągu dnia, a wieczorem włączamy w mieszkaniu światło. Każde zewnętrzne źródło świata ma jednak negatywny wpływ na to, co widzimy na ekranie naszych odbiorników. Samsung rozwiązał ten problem wprowadzając innowacyjną technologię UltraBlack. Najnowsze telewizory SUHD swoją konstrukcją przypominają nieco oko ćmy. Owady te zostały przez naturę wyposażone w mechanizm, który pozwala jej perfekcyjnie absorbować i rozpraszać nadmiar światła trafiający do jej oczu. Zewnętrzna warstwa oczu tego owada posiada bowiem mikroskopijne nierówności i rowki, które zapewniają lepszą absorbcję światła. Podobnie jest w telewizorach Samsunga. Matryca SUHD posiada miniaturowe, regularne wypustki, które rozpraszają lub przekierowują światło padające z zewnątrz. Dzięki temu emisja światła przez matrycę pozostaje niczym nie zakłócona, a do naszych oczu dociera perfekcyjny obraz. Wszystkie
elementy składające się na nowe modele telewizorów –idealnym przykładem jest seria SUHDKS9000–sprawiły, że telewizory otrzymują najważniejsze i najbardziej prestiżowe certyfikaty. Przykładowo, wspomniany model otrzymał certyfikat UHD Premium. Aby go otrzymać telewizor musi spełnić wyśrubowane parametry rozdzielczości obrazu, kolorystyki i dynamiki czy bardzo szerokiego zakresu tonalnego. Nic dziwnego –. nieustający rozwój, innowacyjność i wsłuchiwanie się w potrzeby klientów sprawiają, że Samsung od 10 lat to niekwestionowany lider na rynku telewizorów.

_ Materiał przygotowany we współpracy z firmą Samsung _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.