Telewizory 3D to już historia

Telewizory 3D to już historia10.02.2016 15:18
Źródło zdjęć: © chip.pl

Zaledwie kilka lat temu producenci sprzętu RTV przekonywali nas do tego, że telewizory 3D to prawdziwa rewolucja, która zmieni sposób, w jaki oglądamy treści wideo. Co prawda, filmy 3D wciąż są stosunkowo popularne w kinach, ale najnowsze doniesienia z Korei sugerują, że Samsung i LG zamierzają porzucić tę technologię w swoich najnowszych modelach odbiorników.

Zaledwie kilka lat temu producenci sprzętu RTV przekonywali nas do tego, że telewizory 3D to prawdziwa rewolucja, która zmieni sposób, w jaki oglądamy treści wideo. Co prawda filmy 3D wciąż są stosunkowo popularne w kinach, ale najnowsze doniesienia z Korei sugerują, że Samsung i LG zamierzają porzucić tę technologię w swoich najnowszych modelach odbiorników.

Jak podaje koreański portal ET News, firma Samsung nie zamówiła na ten rok żadnych okularów 3D, a te normalnie dołączane są do telewizorów tego producenta. W tym przypadku brak zamówienia oznacza, że Samsung rezygnuje z technologii 3D w swoich najnowszych modelach.

Podobną strategię przyjęła firma LG, która co prawda nie zrezygnowała jeszcze w pełni z funkcji 3D w swoich telewizorach, ale ograniczyła ją do modeli premium. Procentowo wygląda to następująco: jeszcze w zeszłym roku 40 proc. modeli telewizorów LG oferowało funkcję obrazu 3D, w tym będzie ona dostępna tylko dla 20 proc. Niektórzy eksperci twierdzą, że LG nie zrezygnowało z niej w pełni tylko dlatego, że wykorzystywana przez nich metoda FPR (Film Pattern Retarder) jest o wiele tańsza w produkcji od rozwiązań, z których korzysta Samsung.

Wiele sieci telewizyjnych (w tym mi.in. BBC i telewizja Sky) rezygnuje z dedykowanych kanałów 3D ze względu na niskie zainteresowanie ze strony widzów oraz małą ilość dostępnych materiałów, nadających się do emisji.

Wygląda na to, że ostatnim bastionem obrazu 3D pozostaną sale kinowe. Przynajmniej jeszcze przez jakiś czas.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Ukryta funkcja komunikatora Facebook Messenger

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.