Telewizor coraz częściej narzędziem rozrywki! Do internetu i do rozmów

Telewizor coraz częściej narzędziem rozrywki! Do internetu i do rozmów15.09.2014 10:52
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Polacy nadal chętnie oglądają telewizję. Ponad 70 proc. osób ankietowanych przez firmę Sony przyznało, że przed telewizorem spędza od jednej do trzech godzin dziennie. Mimo ogromnej popularności laptopów i tabletów, Polacy zdecydowanie preferują oglądanie telewizji w telewizorach. Chętnie też wykorzystują ich najnowsze funkcje pozwalające surfować po internecie czy komunikować się z przyjaciółmi.

Badania pokazały, że choć tylko 1. proc. respondentów przyznało, że telewizja jest ich głównym narzędziem rozrywki, to ponad 70 proc. z nich ogląda ją każdego dnia. – Niektórzy twierdzą, że oglądanie telewizji to przeżytek, natomiast z naszego badania wynika, że wcale tak nie jest. W dalszym ciągu 7 na 10 badanych ogląda telewizję codziennie, a wśród nich 76 proc. spędza przed telewizorem od 1 do 3 godzin. Biorąc pod uwagę to, że osiem godzin w ciągu doby dorosły człowiek śpi, osiem godzin poświęca na pracę, to te trzy godziny to już jest całkiem sporo – mówi Katarzyna Gołębiewska z TNS Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Mimo rozwoju technologii i urządzeń mobilnych pozwalających na oglądanie telewizji w dowolnym miejscu, telewizor wciąż ma się dobrze w polskim domu. Ponad połowa badanych przez Sony przyznała, że kupując telewizor, zwraca szczególną uwagę na jego wygląd. Zdecydowana większość respondentów uważa, że znacznie ważniejsze są jednak jego parametry techniczne.

–. Połowa badanych twierdzi, że wygląd telewizora ma znaczenie. Nic w tym dziwnego, ponieważ telewizory w dalszym ciągu stoją w centrum naszych salonów. Zdecydowanie ważniejszy jest jednak dźwięk i jakość obrazu – tak przyznało 97 proc. badanych – mówi Katarzyna Gołębiewska.

Dla ponad połowy ankietowanych istotne są także dodatkowe funkcje telewizorów. 5. proc. badanych powiedziało, że używa aplikacji, które oferują producenci telewizorów. Polacy wykorzystują głównie te, które pozwalają surfować po internecie lub komunikować się z rodziną lub przyjaciółmi. 14 proc. badanych przyznało, że uruchamia je codziennie, natomiast 30 proc. raz w tygodniu.

Źródło artykułu:Newseria
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.