Telefony dla babci i dziadka. Niezawodne i proste w obsłudze

Telefony dla babci i dziadka. Niezawodne i proste w obsłudze21.06.2019 12:41
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Najpotrzebniejsze funkcje, prosta obsługa, menu w języku polskim i obowiązkowo czytelny, dość duży wyświetlacz i przyciski. Taki powinien być odpowiedni telefon dla seniora.

Od dzisiaj babcia będzie dzwonić codziennie

Łączność z bliskimi jest dla seniorów bardzo ważna, a możliwość powiadomienia o pogorszeniu samopoczucia wręcz niezbędna. Starsze osoby potrzebują nieco innych telefonów niż pozostali użytkownicy. Techniczne nowinki pojawiają się bardzo szybko, a nasza babcia czy dziadek mogą nie poradzić sobie z obsługą urządzenia z nadmiarem zbędnych aplikacji, ikonek i dodatków. Trzeba przyznać, że tych jest czasem tak dużo, że nawet obeznane z nowoczesnymi smartfonami osoby mogą sobie od razu nie poradzić. Z prostych modeli określanych jako telefony dla seniorów chętnie korzystają też użytkownicy ceniący proste, zrozumiałe i nieprzekombinowane urządzenia.

Proste aparaty z dużymi przyciskami

Starsze osoby są przywiązane do tradycyjnych aparatów. Jeśli chcecie sprawić dziadkom prezent lub ich aparat wymaga wymiany, zwróćcie uwagę na dedykowane modele. Powinny być proste i funkcjonalne, a do tego niedrogie.

Popularne modele telefonów dla seniorów to modele praktyczne, o zawężonym zakresie funkcji. To telefony służące do dzwonienia, wyświetlania godziny i nadawania i odbierania wiadomości SMS. W tym celu przydatne będą duże przyciski z wyraźnymi, kontrastowymi cyframi, najlepiej z dobrym podświetleniem, aby ułatwić osobom ze słabszym wzrokiem korzystanie z telefonu o zmierzchu.

Telefon dla seniora w wersji smart

Nowoczesne smartfony to ogromny wybór zróżnicowanych modeli dla każdych potrzeb. Także seniorzy znajdą w tej kategorii coś dla siebie. Intuicyjny i prosty interfejs, czytelne i zrozumiałe ikonki oraz łatwy tryb dzwonienia to podstawa, ale wiele osób ucieszy możliwość robienia zdjęć i nagrywania filmików z wyjazdów, które potem można pokazać znajomym i rodzinie.

Dobrze, aby telefon przypominał model, z którego wcześniej korzystał nasz senior. Warto wybrać tę samą markę i model np. nowszej generacji. To w znacznym stopniu ułatwi naukę obsługi nowego urządzenia. Nie sugerujmy się za bardzo aktualnymi nowinkami i promocjami. Jeśli zdarzy się potrzeba, że trzeba będzie szybko zadzwonić np. po lekarza, a starsza osoba mieszka sama, telefon musi być wykonany szybko.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.