Telefonia w jakości HD już w Polsce

Telefonia w jakości HD już w Polsce01.03.2010 11:11
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

FreecoNet, jako pierwszy operator w Polsce, umożliwił prowadzenie rozmów telefonicznych w jakości HD

Wprowadzenie HD Voice oznacza dla użytkowników FreecoNet lepszą jakość dźwięku rozmów telefonicznych, a wkrótce także usług dodanych. - „HD Voice korzysta z szerokopasmowych kodeków (g722), które próbkują dźwięk 1. tys. razy na sekundę, w zakresie od 150 Hz do 7 kHz. Tradycyjna telefonia - oparta na wąskopasmowym łączu PSTN - umożliwia próbkowanie dźwięku z prędkością 8 tys. razy na sekundę i korzystanie z częstotliwości od 200 Hz do 4 kHz. Porównując specyfikacje obu systemów można śmiało stwierdzić, że HD Voice zapewnia istotnie lepszą jakość dźwięku. Z jej pomocą można bezbłędnie rozpoznać głos każdego rozmówcy, w tym trudny akcent obcojęzyczny, dzięki czemu przekaz treści jest płynny i zrozumiały. Wrażenie z rozmowy jest takie, jakby nasz rozmówca był w tym samym pokoju” - tłumaczy Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet SA.

Możliwość rozmawiania w technologii HD nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami dla użytkowników FreecoNet. Obaj rozmówcy muszą jedynie posiadać aparat telefoniczny obsługujący szerokopasmowy kodek g722. W przypadku, gdy jeden z telefonów obsługuje wyłącznie kodeki wąskopasmowe, połączenie zostanie ustanowione w jakości właściwej dla tego właśnie standardu. W trosce o ułatwienie użytkownikom wyboru odpowiednich rozwiązań technicznych, FreecoNet testuje sprzęt i prowadzi jego certyfikację. Logotyp HD Voice, którym oznaczony jest dany produkt, daje gwarancję, że w pełni umożliwia on połączenia w jakości HD. Tego typu telefon to np. Siemens Gigaset A580 IP, który jest obecnie do nabycia we FreecoNet za złotówkę. Sprzęt VoIP, który wspiera technologię HD Voice, staje się coraz szerzej dostępny na rynku. Zaawansowane telefony IP mają w swojej ofercie m.in. Gigaset, AVG czy Yealink.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

HD Voice w telefonii to w Polsce nowość. Wprowadzenie tej technologii w kilku krajach (w tym w Polsce) całkiem niedawno, bo na tegorocznych targach CES w Las Vegas, zapowiedział Orange. FreecoNet jest prekursorem nowych standardów jakości rozmów telefonicznych w naszym kraju, ale w niedługim czasie wszyscy operatorzy telekomunikacyjni pójdą z pewnością w jego ślady i zaoferują rozmowy w jakości HD jako standardową usługę dla abonentów. Różnica w dźwięku jest bowiem na tyle wyraźna, że klient, który raz z niej skorzysta i porówna z dźwiękiem tradycyjnym, z pewnością będzie wymagać takiej samej jakości od swojego obecnego operatora. O tym, jaka to jest różnica, można się przekonać pod adresem www.hdvoice.pl przy pomocy specjalnie do tego stworzonego nagrania demo. Znajdują się tam również szczegółowe informacje o technologii HD Voice.

Wprowadzenie technologii HD Voice to tylko jedno z narzędzi, za pomocą których FreecoNet chce zrewolucjonizować rynek telekomunikacyjny w Polsce. Kolejną niespodzianką, którą ujawniono w ubiegłym tygodniu jest porozumienie o fuzji FreecoNet i Tlenofon. Pozwoli ona stworzyć największego polskiego dostawcę telefonii internetowej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.