Telefonia komórkowa w Polsce - z którego operatora korzystamy?

Telefonia komórkowa w Polsce - z którego operatora korzystamy?03.03.2010 12:37

Z najnowszego badania Pentor Research International wynika, że 42% wszystkich firm i instytucji w Polsce korzysta z telefonów komórkowych działających w sieci Orange. Drugą marką pod względem popularności jest Era, z której usług korzysta 31% firm i instytucji.

Pentor Research International, co trzy miesiące bada liczbę aktywnych kart SIM na rynku klientów biznesowych oraz podział tego rynku pomiędzy poszczególnych operatorów. Analizie podlegają również poszczególne zastosowania technologii mobilnych, które wykorzystują klienci biznesowi. Punktem odniesienia są wszystkie firmy i instytucje zarejestrowane w REGON i aktywne na polskim rynku.

Aktualnie ponad 95. działających w Polsce firm i instytucji deklaruje, że aktywnie korzysta z usług telefonii komórkowej. Poza połączeniami głosowymi korzystają z mobilnego dostępu do Internetu, bramek GSM (np. w centralach telefonicznych) oraz rozwiązań telemetrycznych (machine-to-machine): np. w urządzeniach pomiarowych, systemach alarmowych, przenośnych terminalach płatniczych i systemach monitorowania pojazdów.

W przypadku usług głosowych najczęściej deklarowano korzystanie z telefonów w sieci Orange. Aż 42. wszystkich firm i instytucji w Polsce posiada aktywną przynajmniej jedną „głosową” kartę SIM w tej sieci. Drugą marką pod względem popularności jest Era, z której usług korzysta 31% firm i instytucji. Oczywiście badane podmioty mogły korzystać z usług więcej niż jednego operatora. Podane niżej marki operatorów obejmują również sub-marki w ofercie biznesowej, jak i indywidualnej (szczególnie w małych firmach zdarza się korzystanie z taryf dla klientów indywidualnych).

Wykres 1. Udział firm i instytucji deklarujących korzystanie z telefonii komórkowej poszczególnych operatorów (można było wskazać więcej niż jednego operatora, stąd suma większa niż 100%). Źródło: Pentor Research International SA, Monitoring liczby kart SIM na rynku B2B, styczeń 2010.

W segmencie usług głosowych nieco inaczej kształtują się udziały rynkowe trzech głównych operatorów - mierzone liczbą kart SIM. Największy udział ma Orange z 34,5. wszystkich głosowych kart SIM w firmach i instytucjach. Niewiele mniejszy udział ma Plus (32,8%), co należy tłumaczyć silną pozycją Polkomtela w dużych firmach, które nierzadko posiadają kilkaset czy nawet kilka tysięcy służbowych telefonów komórkowych.

Wykres 2. Udziały operatorów wg liczby kart SIM (głosowych) używanych w firmach i instytucjach w Polsce Źródło: Pentor Research International SA, Monitoring liczby kart SIM na rynku B2B, styczeń 2010.

Podobnie wyglądają udziały rynkowe mierzone liczbą kart SIM w przypadku mobilnego dostępu do Internetu. Liderem jest Orange, a obaj kolejni gracze, Polkomtel i PTC, mają bardzo podobną pozycję (różnica między nimi mieści się w granicach błędu pomiaru). W ofercie Business Everywhere i Orange Free działa 34,2% kart SIM. Usługi Blueconnect dla Firm i Blueconnect to 30,3% ogółu kart SIM, a iPlus dla Firm i iPlus stanowi 30,7% rynku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.