Technologia w walce z wirusem "świńskiej grypy"

Technologia w walce z wirusem "świńskiej grypy"24.09.2009 12:24

Nadchodząca zima może oznaczać dla całęgo świata kolejny sezonowy atak wirusa grypy. Dlatego kierownictwo służb medycznych Meksyku przygotowuje się do walki wdrażając szybkie i interaktywne systemy komunikacji firmy Polycom

W kwietniu i maju, Krajowe Centrum Technologii Zdrowotnych w Meksyku (CENETEC) skutecznie korzystało z systemów wideokonferencyjnych firmy Polycom oraz innych dostawców w celu powstrzymania wybuchu i rozprzestrzeniania się wirusa świńskiej grypy H1N1. Eksperci Ministerstwa Zdrowia zastosowali systemy komunikacjitwarzą w twarz” z 1500 osób kierujących służbą zdrowia w celu uzgodnienia źródła grypy, dróg rozprzestrzeniania się wirusa oraz podjęcia szybkiego działania.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

W kwietniu, w początkowej fazie epidemii władze Meksyku uznały za konieczne posiadanie nowoczesnego narzędzia do komunikacji i współpracy, które pomogłoby w opanowaniu wirusa. Podjęli więc decyzję o wyposażeniu swej sieci telekomunikacyjnej w systemy Polycom.

“Komunikacja i interakcja w czasie rzeczywistym były kluczowymi czynnikami w czasie pojawienia się wirusa H1N1. a przekaz wideo stał się zasadniczym elementem wymaganym w tej kryzysowej sytuacji” powiedział Adrian Pacheco, inżynier biomedyczny i asystent dyrektora ds. telemedycyny w Ministerstwie Zdrowia. “Interaktywne wideo umożliwia wymianę informacji pomiędzy ludźmi w czasie rzeczywistym, ponieważ gdy walczy się z epidemią, nie ma czasu do stracenia”.

W walce z rozprzestrzenianiem się wirusa interaktywna komunikacja wizualna pozwoliła zaoszczędzić czas - i prawdopodobnie ludzkie życie. “Każdy widział wyraz twarzy swoich rozmówców, ludzie łatwiej zadawali pytania i naprawdę rozumieli przekazywane informacje,”. powiedział Pacheco. “Rozmowa twarzą w twarz podczas przekazywania istotnych informacji zapewniła lekarzom zaufanie i pewność siebie”.

Meksyk zdobył nagrodę za swoją natychmiastową i efektywną reakcję na pojawienie się wirusa świńskiej grypy. Dr Margaret Chan, dyrektor generalny WHO pochwaliła władze meksykańskie za ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa, co pozwoliło innym krajom przygotować się do sytuacji kryzysowej.

“Ministerstwo Zdrowia dołożyło wszelkich wysiłków, aby wykorzystać wideokonferencje w celu uproszczenia komunikacji pomiędzy wszystkimi instytucjami,”. powiedział Pacheco. “Komunikacja ta stała się nieoceniona podczas kontaktów ze służbą medyczną w całym kraju”.

Przy użyciu systemów zainstalowanych w siedzibie głównej, Ministerstwo Zdrowia stworzyło komunikację audiowizualną z ośrodkami zdrowia, szpitalami i uniwersytetami w całym Meksyku. CENETEC używa sieci do komunikacji wizualnej, która obejmuje systemy do wideokonferencji zlokalizowane w Mexico City oraz 1. różnych stanach. Przy użyciu infrastruktury firmy Polycom, CENETEC regularnie przeprowadzał wideokonferencje z 16 ośrodkami zdrowia, szpitalami i uniwersytetami. W początkowej fazie ataku świńskiej grypy, kierownictwo służby medycznej wykorzystało sieć do organizacji sesji edukacyjnych dotyczących patogenezy H1N1, immunologii, powikłań, edukacji w poradniach medycznych oraz porad psychologicznych dla opiekunów chorych osób. Eksperci brali również udział w dyskusjach dotyczących wybuchu epidemii grypy.

Sesje umożliwiły bezpośrednią komunikację z 1 50. pracownikami służby zdrowia. CENETEC szacuje, że kolejne 1 500 ekspertów medycznych miało dostęp do nagrań tych sesji za pomocą retransmisji przez sieć telekomunikacyjną lub za pośrednictwem Internetu. Eksperci medyczni oczekują, że komunikacja wizualna okaże się nieoceniona również tej jesieni we wzmożonym okresie występowania grypy.

Władze służby medycznej w Meksyku regularnie wykorzystują komunikację audiowizualną dla potrzeb telemedycyny i teleedukacji. Na przykład, aby zapewnić opiekę najuboższemu stanowi Oaxaca CENETEC wykorzystuje 15 mobilnych jednostek firmy Polycom, które podróżują z miejsca na miejsce. Systemy są uruchamiane na osiedlach, a pracownicy służby zdrowia przyjmują pacjentów przez cztery do pięciu dni. Zazwyczaj personel medyczny zajmuje się leczeniem 200 pacjentów w miesiącu. Zespoły terenowe wykorzystują łącze satelitarne 512 Kbps (384 Kbps używane jest podczas wideokonferencji) do konsultacji z ekspertami w miastach Meksyku i Oaxaca.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.