Szybkie karty płatnicze

Szybkie karty płatnicze19.03.2009 13:00

Raport firmy Polasik Research ocenia, że docelowo w Europie może zostać wydanych 6 milionów rynku kart do płatności bezstykowych.

Płatności bezstykowe, lub inaczej - zbliżeniowe, polegają na potwierdzeniu tożsamości klient poprzez jej odczytanie specjalnym czytnikiem, zamiast uwierzytelniania transakcji podpisem albo wprowadzeniem numeru PIN.

Cytowany w raporcie dr Christoph Siegelin, dyrektor marketingu firmy Gemalto zajmującej się ochroną danych ocenia, że wydawcy kart zakładają docelowo wydanie w Europie 6 milionów kart działąjacych w technologii zbliżeniowej. Prognozy dla USA zakładają wydanie 5. milionów, a dla Regionu Azji i Pacyfiku - 12 milionów kart. Według danych opublikowanych w raporcie, dotychczas najwięcej kart zbliżeniowych wydała organizacja MasterCard - 28 mln kart, Visa obsługuje ich 8,5 mln, a American Express 2 mln. W czwartym kwartał 2008 r. na świecie było ponad 50 milionów kart i urządzeń w technologii MasterCard PayPass akceptowanych w ponad 141 tys. terminali.

Zdaniem autorów raportu najważniejszą barierą dla popularyzacji tej formy płatności w Europie jest obawa wydawców przed ponoszeniem dodatkowych kosztów technologii (m.in. zgodność ze standardem EMV) i organizacyjnych. Wskazują jednak, że zgodnie z wymogami SEPA wszystkie europejskie banki i tak zobowiązane są do wdrożenia standardu EMV do 201. roku. W związku z tym wiele instytucji finansowych w Europie decyduje się na wdrożenie technologii przy okazji migrowania swoich systemów do standardu EMV. W raporcie podkreśla się, że połączenie wdrożenia standardu EMV i kart bezstykowych EPP wydaje się być szczególnie zasadne w przypadku krajów takich jak Polska, gdzie większość kart nie podległa jeszcze migracji.
Powołując się na wyniki przeprowadzonych przez siebie w Polsce badań, autorzy raportu podkreślają, że inną przeszkodą dla rozwoju rynku płatności zbliżeniowych jest opór ze strony handlowców. Obawiają się oni ponoszenia kosztów związanych z akceptowaniem płatności bezstykowych. Kupcy uważają, że gotówka jest najtańszą metoda płatności, nie uwzględniają jednak kosztów jej liczenia, transportu i ochrony.

Autorzy raportu uważają także, iż wprowadzenie płatności zbliżeniowych (opartych na protokole RFID) powinno poprzedzać wdrożenie płatności mobilnych. Dopiero, kiedy użytkownicy kart bezstykowych przyzwyczają się do tej formy płatności, jest sens wprowadzania płatności mobilnych (bazujących na NFC).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.