Szef Facebooka bierze się za walkę z ebolą

Szef Facebooka bierze się za walkę z ebolą15.10.2014 14:35
Źródło zdjęć: © Jason McELweenie / CC

Mark Zuckerberg, szef i założyciel Facebooka, zapowiedział przeznaczenie 25 milionów dolarów na walkę z epidemią eboli. Chce on, by jego pieniądze pomogły w powstrzymaniu dalszego rozprzestrzeniania się wirusa

W swoim poście na (jakżeby inaczej) Facebooku, Zuckerberg napisał:

- Epidemia eboli znajduje się w tej chwili w kluczowym punkcie. Wirus zainfekował jak dotąd 8400 ludzi, ale rozprzestrzenia się bardzo szybko i projekcje wskazują, że jeżeli nic nie zostanie zrobione, to w ciągu najbliższych kilku miesięcy może się nim zarazić milion lub więcej osób. Musimy w najbliższej przyszłości zacząć kontrolować ebolę, tak by nie rozprzestrzeniała się dalej i nie przerodziła się w długofalowy, globalny kryzys zdrowotny, z którym będziemy walczyć przez dziesięciolecia, jak HIV czy polio.

Zuckerberg z żoną przekazali wspomniane 25 milionów na konto CDC Foundation, organizacji charytatywnej, która zajmuje się zbieraniem i przekazywaniem funduszy w imieniu amerykańskiego Centrum Kontroli i Prewencji Chorób. Zebrane przez nią pieniądze trafiają do organizacji zdrowia publicznego.

Jakkolwiek suma wydaje się spora, jest ona zaledwie kroplą w morzu potrzeb. ONZ szacuje, że uporanie się z aktualną epidemią kosztować będzie łącznie około miliarda dolarów. Tymczasem przykład Zuckerberga, jakkolwiek budujący, jest jedynie optymistycznym wyjątkiem. Zajmujące się walką z chorobą organizacje podają, że dotacje na ten cel napływają w tempie znacznie niższym niż wymagane dla zapewnienia odpowiedniej ilości lekarstw, ubrań ochronnych dla wolontariuszy i pracowników czy odpowiedniego chowanie zmarłych.

Hojność Zuckerberga nie jest trudno wyjaśnić –. w zeszłym tygodniu w Stanach Zjednoczonych zanotowano pierwszy zgon w wyniku aktualnej epidemii eboli. Pozostaje teraz mieć nadzieję, że dostatecznie mocno poruszy on innych potencjalnych darczyńców.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.