Stwórz skomplikowany algorytm i wygraj 45 000 dolarów

Stwórz skomplikowany algorytm i wygraj 45 000 dolarów20.05.2011 08:58

Crowdsourcing to nowy, bardzo innowacyjny trend wypierający ostatnimi czasy klasyczny outsourcing. Polega on na angażowaniu grupy kilkuset, a nawet kilku tysięcy specjalistów do pracy nad projektem. Osiągnięte w ten sposób rezultaty są zawsze najlepsze z możliwych i właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się właśnie na ten krok. Warto wspomnieć iż Gartner, umieścił crowdsourcing na swojej liście najważniejszych technologii na rok 2011

Kanadyjska firma FIND Technologies Inc. rozwijającą nowoczesną technologię pomiaru właściwości elektromagnetycznych substancji chemicznych, stanęła przed problemem stworzenia bardzo wydajnego algorytmu, którego nie była w stanie rozwiązać ani we własnym zakresie, ani przy zastosowaniu klasycznego outsourcingu. W tym właśnie celu firma zdecydowała się zlecić prace badawcze międzynarodowej grupie specjalistów, poprzez ogłoszenie konkursu z nagrodą główną w wysokości 4. 000 dolarów. Konkurs jest rozgrywany na pierwszej tego typu na świecie polskiej platformie, TunedIT. Zadanie jest proste: musisz stworzyć algorytm, który przypisze automatycznie etykiety trzech różnych substancji do 1500 próbek testowych. Jeżeli przynajmniej 95% etykiet będzie poprawnych, 45 000 jest twoje.

Firma FIND posiada już algorytm, który rozwiązuje to zadanie ze skutecznością rzędu 79%. Jednak żeby technologia mogła znaleźć zastosowanie w życiu codziennym, potrzebne jest rozwiązanie znacznie bardziej wydajne.

Konkurs będzie trwał 6 miesięcy lub do momentu przekroczenia progu 95. wydajności. Każdy programista, statystyk, specjalista data mining może wziąć w nim udział. Oficjalna strona konkursu:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.