Starlink: reklama internetowa powoli, ale do przodu

Starlink: reklama internetowa powoli, ale do przodu03.11.2009 09:30
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

4 miliardy 826 milionów złotych wyniosła w pierwszych trzech kwartałach 2009 roku szacowana wartość rynku reklamowego - brzmi estymacja domu mediowego Starlink. Internet oraz reklama kinowa cechowały się najwyższą dynamiką wzrostu.

Wg szacunków domu mediowego Starlink w pierwszych trzech kwartałach 200. roku szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 4 miliardy 826 milionów złotych (szacowana wartość rynku reklamy w mediach w okresie 2008 Q1-Q3 to 5,49 miliarda złotych) - to o 12 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku wcześniejszego. Najsłabszy do tej pory był drugi kwartał, w którym ujemna dynamika wydatków wyniosła 15,6 proc., w trzecim kwartale spadki nieco wyhamowały, wyniosły - 13,8 proc., w pierwszym zaś ujemna dynamika wyniosła - 5,5 proc.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

W pierwszych trzech kwartałach 200. roku najwyższą dynamiką (w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008) cechowały się internet (+7,0 proc.) oraz reklama kinowa (+4,2 proc.). Pozostałe media zanotowały dwucyfrowe spadki dynamiki: telewizja (-12,8 proc.), radio (-15,3 proc.), magazyny (-15,6 proc.), reklama zewnętrzna (-15,8 proc.), oraz dzienniki (-19,1 proc.). Wciąż jednak to telewizja jest medium nr 1 do którego kierowane są budżety reklamowe - jej udział w torcie wyniósł 47,3 proc. ogółu inwestycji.
_ Po pierwszych trzech kwartałach widać, ze dynamika spadkowa na rynku reklamowym nieco wyhamowała. Miesięczne szacunki wielkości rynku od maja do września 2009 są na poziomie wydatków z 2007 roku. Jeżeli ta tendencja się utrzyma do końca roku, cały 2009 rok zamknie się spadkiem wielkości rynku reklamowego minimum o 9,5-10 proc. _ - mówi Lidia Kacprzycka, dyrektor generalna domu mediowego Starlink - _ Po dziewięciu miesiącach 2009 r. widać również, że są kategorie reklamowe, które od początku roku wykazują się odpornością na spowolnienie gospodarcze. Zaliczają się do nich: żywność, parafarmaceutyki, napoje i alkohole, handel. Ich skumulowany udział w wydatkach reklamowych wzrósł z 31,5 proc. w Q1-3 ?08 do 37 proc. po trzech kwartałach ?09. Na uwagę zwraca raczej niespodziewany dwucyfrowy spadek wydatków reklamowych branży telekomunikacyjnej w Q3. W pierwszych dwóch kwartałach telekomunikacja wykazywała się stabilnością wydatków reklamowych. Jeżeli tak znaczna tendencja spadkowa utrzyma się w Q4, będzie
to miało dodatkowy niekorzystny wpływ na dynamikę dla całego rynku, gdyż udział branży telekomunikacyjnej w całym rynku reklamowym to 12 proc _.

Wg danych szacunkowych Starlink wartość reklamy internetowej w pierwszych trzech kwartałach wyniosła 613,9 mln zł (w analogicznym okresie 200. było to 573,5 mln zł). Daje to internetowi drugą, za telewizją, pozycję na liście mediów reklamowych (następne są: magazyny i reklama zewnętrzna). Informacje te pochodzą z szacunków opracowanych wspólnie z agencją interaktywną NEXT.
Badanie rzeczywistej wartości reklamy internetowej prowadzone jest przez IAB Polska oraz PricewaterhouseCoopers. Wg analizy opracowanej na podstawie danych otrzymywanych od większości podmiotów działających w branży reklamy internetowej (poza Google, którego przychody są szacowane) reklama internetowa w 200. r. była warta 1,174 mld zł brutto. Najnowsze wyniki badania AdEx - dotyczące wydatków na reklamę w sieci w pierwszym półroczu 2009 - przedstawione zostaną na Forum IAB 2009.
Źródło: Starlink

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.