Stan rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku

Stan rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku28.06.2012 09:05
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

UKE udostępnił pełną treść raportu dotyczącego stanu rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku. Przedstawiamy jego najciekawsze fragmenty.

UKE udostępnił pełną treść raportu dotyczącego stanu rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku. Przedstawiamy jego najciekawsze fragmenty.

Wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku wyniosła 43 mld zł netto i była o 1,1% wyższa niż rok wcześniej.

W 2011 roku z telefonii stacjonarnej korzystało niecałe 7,9 mln abonentów. Oznacza to spadek w ciągu roku o 0,8 mln. Z tytułu usług stacjonarnych przychody operatorów wyniosły 5,2 mld zł (-0,8 mld).

Średni przychód z abonenta (ARPU) wyniósł 54,6 zł (-2,8 zł). Średnio każdy klient wydzwonił 154 minuty każdego miesiąca (b.z.), a łączna liczba minut wykonanych połączeń wyniósła 14,7 mld (-1,4 mld).

W 2011 roku na rynku komórkowym aktywnych było ponad 50,1 mln kart SIM. Oznacza to wzrost w ciągu roku o 4,8%. Penetracja rynku wyniosła 131,6%. Z tytułu usług komórkowych operatorzy zanotowali wpływy z rynku detalicznego w wysokości ponad 19 mld zł (+0,6%).

Pod względem pozyskiwania klientów liderem pozostał P4 (+37%, +1,9 mln klientów). Na drugim miejscu znalazła się PTC, która zanotowała wzrost liczby klientów o 950 tys (+7,4%). Spadek zanotował Polkomtel, od którego odeszło 63 tys. klientów.

W 2011 roku największy udział w rynku komórkowym zanotował Orange (29,2%). Za nim znalazł się Plus (27,9%) oraz T-Mobile (27,7%). Poza podium znalazł się Play z udziałem 14,1%. 1% należał do pozostałych operatorów.

Zobacz: pełną treść raportu (plik .pdf; 1,29 MB).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.