Sprzedał 40 tys. egzemplarzy swojej książki. Twórca "Polimatów" zdradza, co dalej

Sprzedał 40 tys. egzemplarzy swojej książki. Twórca "Polimatów" zdradza, co dalej20.12.2017 12:20
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Do youtuberów zrzeszonych w sieci LifeTube trafiło w mijającym roku ponad 15 mln złotych. Agencja influencer marketingu i największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie ma z pewnością powody do świętowania. Nie tylko ona zresztą – Radek Kotarski, twórca znanego kanału Polimaty, również ma za sobą bardzo udany rok. W rozmowie z nami zdradza, co mu się podobało i jakie plany kreśli na nadchodzący, 2018 rok.

- Dla mnie był to najlepszy rok pod względem różnorodności inicjatyw – zarówno na YouTube, jak i przy okazji wydanej książki czy akcji telewizyjnych. Obfitował w wydarzenia, ale też ogrom pracy – powiedział Kotarski. - Wiele osób nie wierzyło, że utrzymam aktywność na YouTube. Spekulowano, że po wydaniu książki pozostawię to medium za sobą, jednak dalej tworzę i mam zamiar tam tworzyć – podkreśla.
Wywiad: "Pan od ciekawostek" z YouTube'a to rekin biznesu. W dwa miesiące wyciągnął milion euro

Te opinie nie powinny dziwić – w końcu Kotarski sprzedał swoją książkę, „Włam się do mózgu”, w nakładzie ponad 40 tys. egzemplarzy – na polskie warunki to znakomity wynik. Dodając do tego obecność Kotarskiego w reklamie jednego z banków, mógłby on osiąść na laurach. Nie zamierza jednak składać broni i dalej tworzyć. W jak najbardziej merytoryczny sposób, dodaje.

Dlaczego? Bo na YouTube nietrudno znaleźć materiały przygotowane prędko, bez dokładnego przygotowania, których treści nie do końca zgadzają się z prawdą. Twórca Polimatów sam podkreśla, że o tym aspekcie tworzenia treści wspominał już przed laty.

- W 2013 roku na Blog Forum Gdańsk wspominałem już o społecznej odpowiedzialności influencerów. Wtedy moje wystąpienie spotkało się z mieszanymi uczuciami – zamiast cieszyć się z monetyzacji wideo, mówię o czymś zupełnie innym. A ten temat jest dla mnie o tyle ważny, że ponoszę odpowiedzialność za treści merytoryczne kanału. Dlatego tak rzadko wypuszczam odcinki, bo wcześniej badam i konsultuję zdobyte informacje – opisuej. - To zajmuje sporo czasu, ale jest niezbędne. Ogromnym problemem jest odpowiedzialność również za dobre zachowanie. Wydaję mi się, że YouTube w końcu będzie musiał zmierzyć się z tym problemem i, powiedzmy, lepiej oznaczać treści dla dorosłych czy chociażby nawet z wulgaryzmami. Na razie to dość partyzancki rynek. Zresztą to młody biznes, zwłaszcza w Polsce. Ta sprawa dojrzeje razem z widzami – argumentuje.
A jakie są plany Kotarskiego na 2018 rok?

- Dalsza sprzedaż książki, która nie chce się zatrzymać. Do tego masa prelekcji. Pokażę też widzom moje pasje, których wcześniej nie znali. Jedną z nich to tradycyjna metoda warzenia piwa w domu – mówi.
Zobacz Również: Nowa wersja ulubionego auta Polaków. Producent zaczyna odliczanie do premiery

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.