Sprawdź co lepsze - Google czy Bing?

Sprawdź co lepsze - Google czy Bing?07.09.2012 11:12

Warto sprawdzić, która wyszukiwarka jest lepsza dla was. Dla mnie to Google, choć z niewielką przewagą nad Bing.

Wywodzące się z MSN Search i Windows Live Search narzędzie po kilku latach bytności na rynku zyskało większą popularność niż przewidywali niektórzy specjaliści. W Stanach Zjednoczonych, gdzie Bing promowany jest najsilniej, wyszukiwarka Microsoftu posiada 1. proc. rynku, ale gdyby doliczyć wyszukiwania wykonywane w serwisie Yahoo!, które także obsługiwane są przez Bing, to konkurencja Google obejmuje 28 proc. rynku.

To jednak Microsoftowi nie wystarcza. W Redmond zamówili ostatnio badania na grupie 100. osób, które wskazywały wyszukiwarkę dającą lepsze wyniki - oczywiście nie wiedząc czy widzą rezultat z Bing czy z Google. Ku uciesze Microsoftu Bing zwyciężył w proporcji 2:1, a spece od szukania w firmie Steve'a Ballmera stwierdzili, że Bing jest co najmniej tak dobry albo i lepszy od Google, tylko ludzie z przyzwyczajenia nigdy nie korzystają z innych wyszukiwarek i nie mają okazji poznać dzieła Microsoftu.

Dlatego właśnie w USA rozpoczyna się kampania marketingowa, która ma zapoznać nas - internautów z alternatywą dla giganta, jakim jest Google. Kampania, kampanią, skierowana do Amerykanów, nas mało interesuje, ale jeden z jej elementów wart jest chwili uwagi. Na stronie www.bingiton.com możecie wziąć udział w podobnym badaniu, jak opisane wyżej i sami sprawdzić, która z wyszukiwarek jest najlepsza.

Strona pozwoli wam zadać 5 zapytań wyszukiwania. Za każdym razem dostaniecie wyniki z dwóch wyszukiwarek: Google i Bing, przy czym nie będziecie wiedzieć, które rezultaty pochodzą z którego produktu. Każdorazowo decydujecie czy lepsze wyniki są po lewej, po prawej czy może działanie wyszukiwania uznajecie za remis.

Okazuje się, że ja wybrałem Google, choć z niewielką przewagą. Moje wyniki to Google: 2. Bing: 1, Remis: 2.

_ Grzegorz Barnik _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.