Spotify mknie jak burza - 100 mln użytkowników, w tym 30 mln płacących. Apple pozostaje w tyle

Spotify mknie jak burza - 100 mln użytkowników, w tym 30 mln płacących. Apple pozostaje w tyle22.06.2016 12:30
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska

Pamiętacie czasy, w których masowo pobierano pliki MP3 z internetu i przerzucano je na telefony komórkowe? To już niemalże relikt przeszłości, bowiem prym wiodą serwisy strumieniujące muzykę - Spotify, Apple Music, Deezer, Tidal itp. Dlaczego są one o wiele lepszym rozwiązaniem niż pliki muzyczne ściągane z internetów? Z naprawdę wielu powodów. Dowodem może być choćby to, że właśnie Spotify jako pierwszy pochwalił się gigantyczną liczbą 100 milionów użytkowników miesięcznie!

Spotify ma powody do świętowania. Muzyczny serwis streamingowy zanotował jako pierwszy tak dużą liczbę osób korzystających z usług muzycznych serwisów streamingowych (to aż o 2. milionów więcej niż liczba mieszkańców Niemiec). W tym aż 30 milionów użytkowników posiada wykupioną subskrypcję Premium. Dla zobrazowania ogromu tej liczby weźmy pod uwagę fakt, że Polska liczy 38 milionów mieszkańców. To tak, jakby niemal każdy obywatel nad Wisłą korzystał z płatnej wersji szwedzkiego serwisu.

Niewielki szwedzki startup wyrósł na prawdziwego giganta w swojej kategorii. Spotify utarł bowiem nosa nawet samemu Apple'owi, którego usługa Apple Music - mimo licznych zapowiedzi - nie wspięła się na szczyt świata strumieniowanej muzyki. Nie zmienia to jednak faktu, że Apple i tak ma się dość dobrze. Zajmuje bowiem drugie miejsce pod względem użytkowników tego typu serwisów. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że Apple Music nie oferuje darmowego pakietu, zatem każdy korzystający z usługi firmy z Cupertino musi miesięcznie uiszczać stosowną opłatę. Na początku 201. roku informowano, że Apple Music posiada 10 milionów użytkowników.

Niedawno serwis Spotify jedną ze swoich funkcji o nazwie "Odkryj w tym tygodniu". Wielu użytkowników sygnalizowało w mediach społecznościowych, że narzędzie, które ma pomóc w odkrywaniu nowych utworów dopasowanych do indywidualnych upodobań w końcu działa tak, jak powinno i sprawuje się lepiej niż dobrze. Na podstawie naszych playlist, zapisanych albumów i utworów, których najczęściej słuchamy, Spotify proponuje nowe kawałki, których do tej pory nie znaliśmy.

Wartość Spotify wyceniana jest na 8,5 mld dolarów - to zdecydowanie największy europejski startup. Usługa przyciąga do siebie bezpłatnym abonamentem z reklamami, z kolei Apple Music umożliwia testowanie usługi bezpłatnie jedynie przez krótki czas. Ci, którzy zdecydują się przejść na wersję premium serwisu Spotify mogą cieszyć się m.in. ulubionymi utworami bez reklam z albumów lub playlist zapisanych offline. Spotify dostępny jest m.in. na smartfony, tablety, komputery, Smart TV, konsole do gier i w wersji przeglądarkowej.

słk

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.