Spotify chce zarabiać. Nowy, droższy abonament - a co w zamian?

Spotify chce zarabiać. Nowy, droższy abonament - a co w zamian?02.03.2017 12:50
Źródło zdjęć: © flickr.com | hoffnungsschimmer

Wciąż rezygnujesz ze streamingu, bo wolisz kupować płyty CD ze względu na lepszą jakość? Spotify szykuje coś dla ciebie.

Choć liczba osób płacących za Spotify stale rośnie - obecnie to ponad 40 mln użytkowników konta Premium - to jednak firma wciąż nie może pochwalić się imponującymi zyskami. To problem, bo artyści też chcą mieć coś ze streamingu. Spotify jednak już wie, co może sprawić, że pieniędzy będzie więcej. Abonament oferujący muzykę w wysokiej jakości.

Niektórzy użytkownicy dostali propozycję rozszerzenia swojego abonamentu Premium. Spotify Hi-Fi ma oferować nie tylko muzykę bez reklam, ale i w “bezstratnej jakości CD” (co najpewniej oznacza strumieniowanie plików FLAC). Te znajdziemy u konkurencji, np. w serwisie Tidal.

Ceny Spotify Hi-Fi różnią się od siebie - niektórzy użytkownicy mają dopłacać 5 dolarów, inni 10 dolarów. Najwyraźniej Spotify sonduje rynek. Co ciekawe, płacenie wyższego abonamentu może wiązać się z dodatkowymi przywilejami. Mowa tu o zniżkach na płyty winylowe czy nawet jednym darmowym albumie na winylu. Niestety nie wiadomo jeszcze, czy z podobnej oferty będą mogli skorzystać Polacy.

To jednak pokazuje, że Spotify śledzi rynek i zdaje sobie sprawę z renesansu czarnej płyty. Serwis wyświetlał reklamy prowadzące do sklepów z winylami. Słuchasz płyty w wersji cyfrowej, a Spotify pokazywał ci, gdzie kupisz winyl. A przy okazji zarabiał na prowizji.

Wprowadzenie winyli do oferty i postawienie na bezstratną jakość to walka o “analogowego” użytkownika. I dowód na to, że cyfrowa dystrybucja nie musi być wrogiem tradycyjnej. Ładne kasety, winyle czy piękne wydania książek odciągają od streamingu czy e-booków. Cyfrowe pliki nie chcą być alternatywą, ale czymś występującym obok. Obecnie korzysta się i z tego, i z tego, a nie “zamiast”. Możesz mieć streamingowy abonament i kupować winyle - Spotify wie, że wielu tak właśnie robi, więc chce zacząć na tym zarabiać. Logiczne, bardzo rozsądne podejście.

Ciekawym przykładem jest też polski Book Rage, znany ze sprzedaży pakietów e-booków. Najnowsza akcja polega na sprzedawaniu w atrakcyjnej cenie… papierowych, tradycyjnych książek.

Kto powiedział, że użytkownicy czytników nie mogą powrócić do papieru?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.