Sony daje permanentnego bana na PlayStation 5. Internauci głowią się nad interpretacją

Sony daje permanentnego bana na PlayStation 5. Internauci głowią się nad interpretacją28.11.2020 18:29
PlayStation 5
Źródło zdjęć: © LetsGoDigital | Concept Creator

Kto dzieli z innymi swoje konto na PlayStation 5 może zostać permanentnie zablokowany. Wygląda na to, że Sony poważnie wzięło się za ten proceder. Internauci są zaniepokojeni, bo boją się, że udostępniając swoje konto kumplowi, mogą zostać w ten sposób ukarani.

Nie dziwne, że coś zaczęło się dziać, ponieważ Sony zwyczajnie traci na tym pieniądze. Na czym polega proceder? Zarówno konsole PlayStation 4 jak i PlayStation 5 pozwalają na dzielenie się swoim kontem przez podanie komuś danych dostępowych. W ten sposób obdarowana osoba może grać w cały zestaw gier dostępnych na koncie, do którego dane otrzymała.

I o ile można jeszcze przymknąć oko, kiedy ktoś daje hasło swojemu koledze, by zagrał sobie w jakąś grę, to jednak stało się to także biznesem. Niektórzy właściciele kont najpierw inwestowali, kupując gry, a potem starali się o zwrot z inwestycji, udostępniając swe konto różnym użytkownikom.

Kwoty nie były duże. Czasem mogło chodzić o kilkadziesiąt złotych. Jednak za te kilkadziesiąt złotych zyskiwało się dostęp do dużego zestawu gier, z których każda może kosztować po kilkaset złotych. Zysk czysty i dla strony kupującej, i dla sprzedającej.

Natomiast na pewno nie dla właściciela całego przybytku, czyli dla Sony. Zwłaszcza teraz – przy wielu najnowszych hitach na PlayStation 5. Dlatego wygląda na to, że Japończycy postanowili zareagować. W sieci pojawiły się informacje o karach dla takich użytkowników.

Szczególnie omawiany jest przypadek użytkownika, który sprzedał dostęp do swojego konta ponad pięćdziesięciu innym graczom i to z różnych regionów świata. Były to dla Sony jasne przesłanki do tego, że odbywają się tam machlojki.

Internauci zastanawiają się, czy jeśli udostępnili swe konto koledze lub komuś z rodziny, też czeka ich taki los. Właściciel wspomnianego wyżej konta dostał permanentnego bana, zaś kupujący – dwumiesięczne. Sony nie wypowiedziało się jeszcze oficjalnie w tej sprawie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.