Smarfton w walce z chuliganami na ulicach? Ciekawa aplikacja

Smarfton w walce z chuliganami na ulicach? Ciekawa aplikacja27.08.2012 14:20
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Operacja Chuligan to pierwsza w Polsce zintegrowana kampania społeczna, dotykająca problemu przemocy ulicznej. Głównym bohaterem akcji jest muzyk i artysta Tymon Tymański. Na potrzeby kampanii wcielił się on w rolę resocjalizowanego chuligana.

Operacja Chuligan jest aplikacją na facebooka i smartphony, skierowaną do młodych ludzi. Wystarczy zaadoptować ulicznego chuligana, pobierając aplikację ze strony operacjachuligan.pl i dzięki różnym zadaniom terapeutycznym leczyć go z agresji. Użytkownicy mają do wyboru m.in. taniec, rzeźbę czy sport. Każdy wyleczony chuligan jest głosem sprzeciwu wobec przemocy na ulicach i zostaje zarejestrowany na stronie akcji.

Ta kampania jest bardzo potrzebna, liczymy, że uświadomi ludziom, przynajmniej niektórym, że na polskich ulicach dzieje się coś złego. Coś podobnego miało miejsce w latach 60-tych. Mówię tu np. o kampaniach Johna Lennona, takich jak choćby plakaty „War is Over! (If you want it.)”. Wtedy także ludzie zdali sobie sprawę z tego, że wojna jest bezwzględnym złem i trzeba się jej sprzeciwiać za wszelką cenę –. mówi Tymon Tymański. Agresja jest rezultatem pewnego stanu umysłu, frustracji społeczeństwa, która wynika z sytuacji w naszym kraju. Ale wciąż trzeba z nią walczyć, angażować się we wszystko, co może nas w jakiś sposób uspokoić. Operacja Chuligan ma spuścić powietrze z tego polskiego balonu wypełnionego agresją. Mam nadzieję, że dzięki niej ludzie zrozumieją, że takie zachowania – to żeby dać komuś „z dyńki” czy pastwić się nad młodszymi – są zwyczajnie głupie i żałosne – dodaje.

Statystyki przypadków pobić i innych aktów chuligaństwa w Polsce wciąż znacznie przewyższają średnią europejską. Liczba przestępstw związanych agresją od kilkunastu lat utrzymuje się na podobnym poziomie lub wręcz wrasta. Wg policyjnych statystyk wśród osób do 2. roku życia w 1999 roku było 18929 podejrzanych o udział w bójce lub pobicie. W 2009 liczba ta wzrosła do 21863. Oprócz przemocy fizycznej wciąż poważny problem stanowią akty wandalizmu. W zeszłym roku w samej tylko Warszawie usuwanie ich skutków na przystankach komunikacji miejskiej, które są ulubionym celem chuliganów, kosztowało ok. 2 mln zł.

Aplikacja jest dostępna w Google Play Store (dawnym Android Market) i na stronach organizatora akcji - radia Roxy FM.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.