Samsung wprowadził te dwie kategorie produktów przed Apple'em

Samsung wprowadził te dwie kategorie produktów przed Apple'em08.09.2016 13:21
Źródło zdjęć: © Kārlis Dambrāns / CC

Przyjęło się uważać, że Apple wyznacza trendy na rynku, za którymi podążają wszyscy inni producenci sprzętu. Cóż – ten pogląd jest już od kilku dobrych lat nieaktualny. Wystarczy spojrzeć na dwie istotne kategorie elektroniki – phablety, czyli smartfony o dużych ekranach, oraz na inteligentne zegarki. To wcale nie Apple wprowadził je na rynek. To był Samsung.

Samsung zaprezentował pierwsze urządzenie z serii Galaxy Note w 2011 roku. I był to szok. Przekątna ekranu wynosiła szalone 5,3”. Teraz jest to już standardem, ale pięć lat temu Galaxy Note wyróżniał się na odległość. Mimo pierwotnego sceptycyzmu duże przekątne w smartfonach „chwyciły” i obecnie stały się normą.

Za wzorem Samsunga poszli inni producenci sprzętu z Androidem. I tylko Apple opierał się jak mógł i trwał przy ekranach o przekątnej 3,5 i 4”. Na wyraźne życzenie rynku większe ekrany zostały wprowadzone dopiero w przypadku iPhone’a 6 (4,7”. i 5,5”) w 2014 roku. Trzy lata po Samsungu.

Podobnie jest z inteligentnymi zegarkami. Pierwsze urządzenie tego typu pojawiło się w 198. roku (był to model Seiko RC-1000 Wrist Terminal), ale według współczesnego rozumienia frazy „inteligentny zegarek”, produkt Seiko trudno za taki uznać. Pewne sukcesy odnosiła na tym polu firma Sony Ericsson (tak, tak, mówimy tu o roku 2010) z urządzeniem Sony Ericsson LiveView. Był to pierwszy zegarek, który faktycznie na nadgarstku miał sens. I choć można było wyświetlać na nim aplikacje z Google Play, to sam zegarek jako taki nie działał pod kontrolą konkretnego systemu operacyjnego. W 2012 roku na rynku pojawił się Pebble – zegarek z wyświetlaczem z e-papieru. Można było na nim uruchamiać aplikacje firm zewnętrznych, ale urządzenie nie zainteresowało powszechnych odbiorców.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

Pierwszy współczesny inteligentny zegarek z prawdziwego zdarzenia w 2013 roku zaprezentował… Samsung. Był to Galaxy Gear, działający pod kontrolą Tizena, który mógł współpracować tylko z urządzeniami Samsunga. Nie był to do końca udany sprzęt, ale koreański producent konsekwentnie z roku na rok poprawiał niedociągnięcia i obecna wersja – Gear S3, jest już bardzo interesująca.

Apple w przypadku zegarków także się ociągał. Urządzenie zostało zapowiedziane we wrześniu 201. roku, na rynek trafiło dopiero w 2015.

Apple już od dłuższego czasu raczej obserwuje rynek i reaguje na ruchy innych graczy, niż stara się wychodzić przed szereg i narzucać własne rozwiązania. I może czas się z tym pogodzić.

_ Tekst powstał we współpracy z firmą Samsung _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.