Samsung Galaxy S9 Plus. Miał być wodoodporny, nie był

Samsung Galaxy S9 Plus. Miał być wodoodporny, nie był29.03.2019 16:04
Źródło zdjęć: © wykop | Skup-laptopow

Można by założyć, że jeśli kupuje się ponoć wodoodporny smartfon i to klasy wyższej, o zalanie obawiać się nie trzeba. Cóż, tak brzmi teoria. Rzeczywistość okazuje się inna.

- Telefon Samsung Galaxy S9+ nie jest wodoodporny. Uszczelki nie trzymają, po roku od zakupu, na głębokości nie większej niż 0,5m uszczelki puściły. Woda prawdopodobnie dostała się przez gniazdo karty SIM – żali się internauta o nicku "Skup-laptopow", prezentując fotografie uszkodzonego smartfonu.

Jest to o tyle zaskakujące, że Galaxy S9+ to model reklamowany m.in. właśnie... rzekomą wodoodpornością. "Smartfon, który nie boi się wody" – czytamy na oficjalnej stronie producenta. Co więcej, jak deklaruje Samsung, owa wodoodporność potwierdzona jest normą IP68, a sprzęt może wytrzymać nawet półgodzinne zanurzenie na głębokości 1,5 m.

Źródło zdjęć: © wykop
Źródło zdjęć: © wykop

Powiecie: wpadki się zdarzają, w razie czego jest gwarancja. I tu dochodzimy do sedna sprawy. O ile producenci bardzo chętnie sprzedają telefony jako wodoodporne, o tyle nie biorą za to żadnej odpowiedzialności.

Opisywany przypadek dotyczy Samsunga, ale tak naprawdę większość wiodących producentów, czy to Apple czy Huawei, wyklucza w warunkach gwarancji naprawę zalanych urządzeń. Patrząc z prawnego punktu widzenia, mogą to zrobić, gdyż gwarancja producenta jest świadczeniem dobrowolnym.

Źródło zdjęć: © wykop | Skup-laptopow
Źródło zdjęć: © wykop | Skup-laptopow

- Samsung odmówił naprawy telefonu powołując się na zapis w karcie gwarancyjnej że telefon po zalaniu nie podlega naprawie i gwarancja jest nieważna – kontynuuje poszkodowany.

Co innego rękojmia, która obliguje do odpowiedzialności sprzedawcę, a także pojęcie niezgodności towaru z umową. Jeśli roszczeń użytkownika nie uwzględni sklep, zmusi go do tego UOKiK. Niemniej jednak wszystkim producentom, którzy oferują "wodoodporne" telefony, a nie są w stanie tego potwierdzić gwarancją, należy się po prostu medal za bezczelność.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.