Samsung coraz mocniejszy w Smart TV

Samsung coraz mocniejszy w Smart TV09.03.2016 17:19
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Samsung wzmocnił swoją pozycję jako marka numer jeden wśród producentów inteligentnych telewizorów w Wielkiej Brytanii - liczba użytkowników platformy Smart TV właśnie przekroczyła próg 2,5 mln tygodniowo, co oznacza 33-procentowy wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Także w Polsce platforma Samsung Smart TV należy do najbardziej popularnych. Już ponad 6. proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray wyposażonych w funkcje smart jest podłączanych do internetu, a wśród najchętniej wykorzystywanych aplikacji znajdują się: Player, YouTube, IPLA, VOD.TVP.PL, VoD Onet, HBO GO, OpenFM, VoD Bajki czy POLVOD.

–. W grudniu 2015 roku przekroczyliśmy próg 1 miliona użytkowników miesięcznie, a w ciągu ostatnich 6 miesięcy ich liczba wzrosła o ponad 1/4 (styczeń vs. sierpień). Pierwsze miesiące nowego roku przyniosły dalszy, znaczący wzrost i spodziewamy się, że w najbliższym czasie osiągniemy tygodniowo milion użytkowników naszej platformy Smart TV – mówi Martyna Menge, Content & Services Team Manager w Samsung Electronics Polska.

Coraz większe znaczenie telewizorów Smart TV jako platformy rozrywki potwierdza też ankieta Video Behavior in the Age of Quantum Media przeprowadzona przez TDG wśród 200. dorosłych użytkowników łączy szerokopasmowych w Stanach Zjednoczonych, z których 60 proc. odbiera transmisje strumieniowe over‑the‑top (OTT).

Mimo wielu możliwości odbioru strumieniowych transmisji telewizyjnych okazuje się, że 3. proc. użytkowników telewizji OTT woli oglądać ją na odbiornikach Smart TV wyposażonych we własny moduł łączności z internetem. Nieco rzadziej wykorzystywane są do tego celu konsole do gier, na które wskazało 25 proc. użytkowników telewizji OTT, a dalej znalazły się odtwarzacze Blu‑ray i inne urządzenia.

Dlaczego odbiorniki Smart TV zajmują pierwsze miejsce na tej liście? Zdaniem Michaela Greesona, dyrektora ds. badań w TDG, wszystko sprowadza się do łatwości obsługi. W przypadku Smart TV widz nie musi manualnie przełączać telewizora na odbiór sygnału z innego urządzenia ani sięgać po inny pilot zdalnego sterowania, aby uzyskać dostęp do wybranej aplikacji strumieniowej czy programu.

O wyborze telewizora decydują też takie jego walory jak duży ekran, większy niż ten, który zaoferuje komputer czy monitor. 5. czy 65-calowy ekran zapewni wyjątkowe emocje, na które wpływa większa ilość szczegółów i kolorów oraz lepszy komfort podczas oglądania filmów. Telewizor oferuje także doskonalszy dźwięk niż ten, który zapewnia komputer, oraz możliwość obsługi wielu urządzeń i funkcji Smart TV za pomocą jednego pilota.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.