Samsung atakuje - telewizory LED nowej generacji

Samsung atakuje - telewizory LED nowej generacji26.03.2009 13:19

Podczas Samsung European Forum odbywających się od wtorku we Wiedniu, Samsung pokazał najważniejsze produkty, którymi zamierza podbić europejski i polski rynek. To, co najbardziej przykuło naszą uwagę, to zupełnie nowe telewizory zbudowane w oparciu o technologię LED.

Podczas Samsung European Forum odbywającego się od wtorku we Wiedniu, Samsung pokazał najważniejsze produkty, którymi zamierza podbić europejski i polski rynek. To, co najbardziej przykuło naszą uwagę, to zupełnie nowe telewizory zbudowane w oparciu o technologię LED.

Nowe telewizory to także nowa wizja telewizji
Nowe LED’y Samsunga to połączenie wysokiej jakości obrazu, atrakcyjnego designu, energooszczędności i multimedialności. Dzięki zastosowaniu podświetlenia diodami LED parametry obrazu znacznie zyskały na jakości. Wartość kontrastu dynamicznego osiągnęła poziom 1 00. 000 : 1 co bezpośrednio przekłada się na odwzorowywanie kolorów – czerń jest głęboka i wyrazista, natomiast biel nie wpada w odcienie np. niebieskiego, co ma czasem miejsce przy podświetlaniu obrazu tradycyjnymi lampami CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamps).

Źródło zdjęć: © ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z PREMIERY SAMSUNG LED TV (fot. WP)
Źródło zdjęć: © ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z PREMIERY SAMSUNG LED TV (fot. WP)

Ekrany są odświeżane z częstotliwością 100Hz (seria 800. z częstotliwością 200Mhz), co przy szybszej reakcji diod LED od lamp CCFL w praktyce całkowicie eliminuje drgania i rozmycia obrazu. Oczywiście wszystkie trzy serie telewizorów LED: 8000, 7000 i 6000 wyświetlają obraz w jakości Full HD (1920 x 1080 p.). Dodatkowo telewizory wyposażono w technologię Motion Plus, która analizując obraz jest w stanie przewidzieć jego zmiany i interpolować następne kadry.

Ultra Clear Panel oraz Wide Colour Enhancer.
Ultra Clear Panel –. to wykorzystywany przez telewizory LED polaryzator, która odbija oświetlenie pomieszczenia pomagając uzyskać głębszą, bardziej intensywną czerń oraz wyraźniejsze kolory. Dzięki połączeniu warstw słabo i mocno odbijających światło, Ultra Clear Panel doskonale radzi sobie przy każdym oświetleniu. Poprzez eliminację odbicia światła obraz zawsze pozostaje doskonale przejrzysty i wygodny dla oczu.Zaimplementowana technologia Wide Colour Enhancer pozwala natomiast na uzyskanie szerzej palety barw, maksymalnie zbliżonych do barw naturalnych.

Co ważne, wszystkie telewizory wyposażone są w tuner telewizji cyfrowej, w standardzie DVB-T MPEG 4. a zatem dokładnie w takim standardzie, jaki już za kilka lat będzie obowiązywał w Polsce.

Źródło zdjęć: © ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z PREMIERY SAMSUNG LED TV (fot. WP)
Źródło zdjęć: © ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z PREMIERY SAMSUNG LED TV (fot. WP)

Multimedia w telewizorze.
Wraz z nowymi telewizorami Samsung pokazał nową koncepcję domowej rozrywki, którą nazwał medi@2.0. medi@2.0 to połączenie zestawu funkcji łączności – jak choćby bezprzewodowe DLNA, czy złącze USB 2.0 Movie, ale także Internet@Tv.

W nowych telewizorach możemy bezpośrednio korzystać z dostępu do serwisu YouTube, Facebook czy Yahoo. Teledyski, nagrania wideo czy najświeższe wiadomości mogą być wyświetlane bezpośrednio na ekranie naszego telewizora, bez pośrednictwa komputera. Obsługiwane są za pomocą dowolnie konfigurowanych Widgetów, których aktualizacja następuje w pełni automatycznie. Na naszym ryku dostępne widgety dostosowane będą do potrzeb i gustów polskich klientów. Obecnie trwają rozmowy z dostawcami multimedialnych treści przeznaczonych na polski rynek.
Telewizory odtwarzają wszystkie popularne formaty wideo, w tym oczywiście DivX, oraz jako nowość Matroska w jakości HD. Nie ma też problemu z przechowywaniem ulubionych nagrań w pamięci telewizora –. do dyspozycji otrzymujemy 2GB przestrzeni.

Bezprzewodowa łączność DLNA umożliwia bezpośrednie podłączenie telewizora do domowej sieci. Dzięki temu zyskujemy możliwość szybkiej aktualizacji naszej biblioteki multimediów zapisanej w telewizorze –. zawierać ona może galerie zdjęć, gry, programy do ćwiczeń, czy choćby przepisy kulinarne.

Design i ekologia
Wykorzystanie technologii LED sprawiło, iż nowe Samsungi „schudły”. do 30mm. Są naprawdę cienkie co widać na poniższym zdjęciu.

Źródło zdjęć: © ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z PREMIERY SAMSUNG LED TV (fot. WP)
Źródło zdjęć: © ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z PREMIERY SAMSUNG LED TV (fot. WP)

Obudowy wykonane są w technologii podwójnego wtrysku, co wyeliminowało konieczność stosowania szkodliwego dla środowiska lakierowania. Co ważne dla naszego domowego budżetu, nowe LED’y pobierają o około 40. mniej energii niż tradycyjne telewizory LCD.

Nowe telewizory nie są niestety najtańsze. Topowy model serii 800. o przekątnej 55 cali został wyceniony na 12.999zł (sugerowana cena detaliczna). To dużo dla przeciętnego użytkownika. Zakładając jednak, że za pół roku ceny zaczną spadać nowe LED z ich jakością obrazu wydają się być ciekawą alternatywą. Michał Ways z Samsung Electronics Polska tłumaczy, że koncern nie obawia się o sprzedaż LED-owych telewizorów. – Ten sprzęt dedykowany jest dla osób, które bardzo rozważnie podchodzą do zakupu nowego telewizora. Polacy kupują telewizory raz na kilka, a czasem nawet kilkanaście lat, dlatego znajdą się osoby które zechcą zainwestować w najnowszą technologię.

Przykładowe ceny telewizorów w technologii LED

LE55A956 12 999 zł
LE46A956 8 999 zł
UE46B7000 8 499 zł
UE46B6000 7 999 zł
LE46A786 7 999 zł
LE40A78. 5 499 zł

(jb, Wiedeń)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.