Rynek pecetów znów rośnie

Rynek pecetów znów rośnie15.10.2009 16:03
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

Mamy pozytywne zaskoczenie na rynku komputerów: w trzecim kwartale tego roku sprzedaż pecetów nieoczekiwanie przyspieszyła. Firma analityczna Gartner odnotowała w tym okresie wzrost na poziomie 0,5 procent w ujęciu rocznym. Eksperci spodziewali się spadku sprzedaży o 5,6 procent. To dobry rezultat, biorąc pod uwagę fakt, że jest on porównywany z niezwykle mocnym trzecim kwartałem 2008 roku – twierdzi Gartner. Natomiast w porównaniu z drugim kwartałem bieżącego roku liczba sprzedanych urządzeń była większa aż o 18 procent.

Mamy pozytywne zaskoczenie na rynku komputerów: w trzecim kwartale tego roku sprzedaż pecetów nieoczekiwanie przyspieszyła. Firma analityczna Gartner odnotowała w tym okresie wzrost na poziomie 0,5 procent w ujęciu rocznym. Eksperci spodziewali się spadku sprzedaży o 5,6 procent.

To dobry rezultat, biorąc pod uwagę fakt, że jest on porównywany z niezwykle mocnym trzecim kwartałem 200. roku – twierdzi Gartner. Natomiast w porównaniu z drugim kwartałem bieżącego roku liczba sprzedanych urządzeń była większa aż o 18 procent.

Gartner podkreśla, że dodatni wynik to przede wszystkim zasługa boomu panującego w segmencie netbooków. Dzięki temu trendowi tajwański Acer zepchnął z drugiego miejsca rankingu Della –. niegdyś największego na świecie producenta pecetów. Liderem wciąż pozostaje Hewlett-Packard. Analitycy Gartnera uważają, że to moda na niedrogie komputery przenośne napędza sprzedaż indywidualną. Utrzymujące się spadki cen stanowią jednak kłopot dla przemysłu komputerowego. Podobnie twierdzi organizacja Bitkom: zrzeszenie branży informatycznej spodziewa się w tym roku nowego rekordu sprzedaży pecetów na rynku naszych zachodnich sąsiadów, z tym że oczekiwanemu wzrostowi zbytu na poziomie ośmiu procent ma towarzyszyć spadek obrotów w wysokości pięciu procent.

Analitycy Gartnera wyliczyli, że w minionym kwartale sprzedano łącznie 80,9 miliona komputerów osobistych. Hewlett-Packard powiększył swój udział w rynku do 19,9 procent z ubiegłorocznych 18,4 procent. Acer sprzedał o blisko jedną czwartą więcej komputerów, w efekcie czego jego wynik skoczył z 12,5 na 15,4 procent. Z kolei udział Della w światowym rynku pecetów stopniał z 13,8 do 12,8 procent, choć na rodzimym podwórku (USA) wciąż pozostaje numerem jeden.

Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.