Rusza zbiórka na polskiego smartwatcha dla pływaków

Rusza zbiórka na polskiego smartwatcha dla pływaków15.04.2015 13:45
Źródło zdjęć: © Swimmo

Spółka z Poznania stworzyła zaawansowany technologicznie inteligentny zegarek, który pomoże osobom pływającym poprawić kondycję i figurę. Teraz ruszają na Kickstartera, by zebrać fundusze na masową produkcję.

W serwisie Kickstarter.com ruszyła kampania Swimmo *- smartwatcha i osobistego trenera pływania z polskim rodowodem. Zaprojektowany z myślą o ciągłej pracy pod wodą, Swimmo ma przełamać dotychczasowe bariery skutecznego monitorowania treningów i postępów na basenie. Przeznaczony jest zarówno dla osób chcących wzmocnić swoją kondycję, jak i zainteresowanych poprawą sylwetki. Za cel zbiórki twórcy przyjęli kwotę *39 000 dolarów. Przez najbliższe 3. dni kampanię można śledzić i wspierać na oficjalnej stronie projektu w serwisie Kickstarter.com.

_ Istnieje wiele aplikacji i urządzeń wspomagających w treningu osoby biegające czy jeżdżące na rowerze. Inaczej się ma natomiast sytuacja w przypadku pływania. Brakuje na rynku rozwiązania pozwalającego monitorować aktywność na basenie i poprawiać swoje rezultaty. Doświadczyliśmy tego sami i postanowiliśmy to zmienić. Tak zrodził się pomysł na Swimmo, smartwatch pokonujący wszelkie wyzwania, jakie woda rzuca elektronice. To urządzenie, które efektywnie pomaga w treningach, pozwala budować kondycję i rozwijać siłę mięśni. Wyposażyliśmy go w szereg autorskich technologii, takich jak sterowanie za pomocą dwóch gestów Rotate&Tap, wodoodporny sensor pulsu czy technologie IntensityCoach i PaceKeeper, pozwalające dostosować prędkość pływania do aktualnego celu treningowego _ –. mówi Mateusz Heleniak, CEO Swimmo Trainer Inc.

W Swimmo zastosowano innowacyjny sensor umożliwiający odczytanie pulsu pod wodą bezpośrednio z nadgarstka. Na podstawie danych o aktywności użytkownika zegarek może przekazywać mu informacje typu „zwolnij”, „utrzymaj tempo”, bądź „przyspiesz”. (technologie IntensityCoach i PaceKeeper). W czasie treningu urządzenie komunikuje się z użytkownikiem za pośrednictwem wibracji o zmiennej częstotliwości.

Oprócz pulsu Swimmo mierzy przepłynięty dystans, tempo, liczbę spalonych kalorii oraz czas spędzony w wodzie. Synchronizuje wyniki z dedykowaną aplikacją na urządzenia mobilne, by móc je potem porównywać i poprawiać. Smartwatch pozwala również dzielić się rezultatami w mediach społecznościowych oraz popularnych serwisach sportowych, m.in. RunKeeper.com czy Endomondo. Dodatkowo –. poza basenem – może służyć jako designerski, sportowy zegarek, pokazując aktualną datę i godzinę.

Swimmo jest intuicyjnym urządzeniem. Za obsługę wszystkich funkcji odpowiada technologia Rotate&Tap, wykorzystująca dwa proste gesty ręki: przekręcenie nadgarstka (wybór opcji z menu) oraz dotknięcie wyświetlacza (zatwierdzenie). Zegarek wyposażono w energooszczędny moduł Bluetooth 4.0 do komunikacji z aplikacją na smartfony pracujące na systemach Android i iOS. Interfejs urządzenia wyświetlany jest na dotykowym, kolorowym ekranie OLED przystosowanym do działania pod wodą.

Swimmo powstał z wysokogatunkowych materiałów. Opaska z nowoczesnego tworzywa polimerowego jest miła w dotyku, antyalergiczna i nie powoduje odparzeń. Koperta zegarka również została zaprojektowana z myślą o wyeliminowaniu możliwości zadrapania.

Swimmo ma trafić do wspierających projekt już w październiku 2015 roku. Urządzenie będzie dostępne wraz z klamrą do ładowania.

Jeśli kampania zostanie sfinansowana, odblokowane zostaną kolejne cele (ang. stretch goals) w postaci dwóch nowych wersji kolorystycznych, obsługi treningów na otwartej wodzie, dodatkowych profesjonalnych funkcji (Pro Stats) oraz wbudowanych, profesjonalnych planów treningowych (Pro Training Plans).

Według raportu firmy Raconteur rynek technologii ubieralnych (ang. wearables), na którym działa Swimmo, w 201. roku ma osiągnąć wartość 50 miliardów dolarów, co oznacza pięciokrotnie szybszy wzrost od rynku smartfonów i tabletów.

Zobacz teaser kampanii Swimmo na Kickstarterze:

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.