Rośnie liczba e-booków. Czy ty też e-czytasz?

Rośnie liczba e-booków. Czy ty też e-czytasz?21.03.2012 11:13
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Co trzeci dorosły Amerykanin posiada czytnik e-booków. To dwa razy więcej niż latem zeszłego roku. E-czytelnictwo staje się trendem, który nabiera rzeczywistego wymiaru na całym świecie.

  1. proc. – dokładnie tyle pełnoletnich obywateli Stanów Zjednoczonych korzysta z e-czytników. Średnio czytają na nich ponad 20 książek rocznie. To wyniki najnowszego sondażu przeprowadzonego przez agencję The Harris Interactive. Latem 2011 roku odsetek posiadaczy czytników e-booków wynosił zaledwie 15 proc. Oznacza to, że w przeciągu siedmiu miesięcy liczba e-czytelników wzrosła niemal dwukrotnie!

W rzeczywistości może być ich znacznie więcej. Jak pokazują badania Pew Research, ponad 4. proc. Amerykanów posiada smartfona, który umożliwia czytanie e-książek. Choć nie wiadomo ilu użytkowników faktycznie korzysta z tej funkcji, to w teorii niemal co drugi mieszkaniec Stanów ma taką możliwość.

Odzwierciedleniem rosnącego zainteresowania e-czytaniem są wyniki sprzedaży e-booków za 201. rok - prawie 970 milionów USD. Oznacza to 117 proc. wzrost w stosunku do roku 2010. Pomimo, iż wynik jest bardzo dobry, to należy zaznaczyć, że tempo wzrostu nieco wyhamowało. Między 2009 a 2010 rokiem wyniosło ono 164 proc.

Globalna tendencja nie pozostaje bez echa w Polsce. Ibuk.pl w 201. roku odnotował najlepszy wynik od momentu wejścia na rynek. Dwucyfrowy wzrost zainteresowania ofertą, w porównaniu z rokiem 2010, to także dobry prognostyk na przyszłość.

Co ciekawe, wśród e-czytelników odnotowano nie tylko wyższe zainteresowanie e-bookami, lecz również książkami drukowanymi. Jak wynika z badania Book Industry Study Group, kupują je oni najchętniej poprzez dedykowane aplikacje oraz w sklepach internetowych. Coraz rzadziej zaglądają natomiast do tradycyjnych księgarni.

Potwierdzają to badania Chińskiej Akademii Prasy i Publikacji. 16,4 proc. e-czytelników w Kraju Środka, po przeczytaniu e-booka, kupuje papierową wersję książki. Głównie w sieci. Zgadza się z tym także Paweł Lewandowski, Menedżer marketingu online Wydawnictwa Naukowego PWN –. “Duża część klientów naszej czytelni online - ibuk.pl, zamawia również klasyczne, drukowane publikacje na stronie wydawnictwa. To pokazuje nam, że te dwa formaty mogą świetnie się uzupełniać.”

E-czytelnictwo rozwija się także w Azji. W 200. roku, aż 20 proc. Chińczyków regularnie e-czytało. W przełożeniu na liczbę osób daje to niemal 27 milionów e-czytelników, zaledwie w jednym kraju!

Naprzeciw potrzebom nowoczesnych czytelników wychodzą również wydawcy w Japonii. 18. przedsiębiorstw z tej branży połączyło swoje siły, by w szybkim tempie zdigitalizować milion popularnych tytułów. Uatrakcyjnienie oferty ma być zarówno motorem napędowym rynku, jak i odpowiedzią na dynamicznie rosnący popyt.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Nokia przeprojektuje UI systemu Windows Phone?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.