Reklamy Google zaleją komórki

Reklamy Google zaleją komórki17.11.2009 02:49
Źródło zdjęć: © google

Po opanowaniu internetowego rynku reklam - Google wkracza z tą samą propozycją na rynek mobilny. Gigant internetowy zakupił firmę AdMob, będącą właścicielem piątej co do wielkości platformy reklam mobilnych w Stanach.

Google nabył wszystkie udziały w firmie AdMob, co wiązało się z wydatkiem 750 mln dolarów. Była to pierwsza z transakcji jakie zapowiedział szef Google, Eric Schmidt, który deklarował, że jego firma jest otwarta na przejęcia mniejszych podmiotów działających w podobnych segmentach rynku.

Według niego obecny rynek reklam mobilnych jest bardzo rozdrobniony i nie posiada wyraźnego lidera. Takim właśnie liderem chce zostać Google. A jest o co walczyć, gdyż rynek ten jest bardzo perspektywiczny. Do roku 2013 wartość sprzedaży reklam mobilnych osiągnie tylko w USA wartość 1,56 mld dolarów. Oznaczać to będzie blisko pięciokrotny wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym (320 mln dolarów).

Według deklaracji zawartych na stronie Google, nowy nabytek pozwoli firmie na "opracowanie bardziej efektywnych narzędzi do tworzenia, udostępniania i badania efektywności reklamy mobilnej". Co to oznacza dla przeciętnego użytkownika? Jeszcze więcej reklam na wyświetlaczu jego telefonu.

W czerwcu Google zostało sklasyfikowane jako trzecia największa sieć reklamowa w USA, którą odwiedziło 31,9 mln internautów. Większą siecią mogą pochwalić się tylko dwie firmy: Yahoo (36,1 mln odwiedzających) oraz Millennial Media (45,6 mln). AdMob został sklasyfikowany jako piąty, z ilością odwiedzin na poziomie 25,7 mln. Jednak sieć ta może się pochwalić umowami m.in. z tak wielkimi firmami jak Coca-Cola czy Ford.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.