Raport: Reklama w internecie. W co warto zainwestować?

Raport: Reklama w internecie. W co warto zainwestować?15.10.2014 10:15

Ponad 2,5 miliarda złotych przeznaczymy na reklamę online w 2014 roku - wynika z raportu "Reklama w internecie" przygotowanego przez redakcję Interaktywnie.com. Eksperci, którzy pokusili się o szacunki, nie mieli wątpliwości, że - mimo nie najlepszego pierwszego kwartału - wydatki na reklamę internetową będą dużo większe niż w 2013 roku.

Na ten stan złożą się nie tylko symptomy ożywienia gospodarczego, ale także stały wzrost liczby użytkowników mobilnych, którzy coraz częściej za pomocą smartfonów i tabletów nie tylko przeglądają sieć, ale również robią zakupy i dokonują płatności.

- Zakładam, że dynamika, w związku z ogólnie obserwowanym ożywieniem na rynku, nieznacznie wzrośnie. A w związku z tym wydatki na reklamę w internecie mogą przekroczyć 2,7 miliarda złotych - dodaje Bartłomiej Cymer.

Źródło zdjęć: © (fot. Interaktywnie.com)
Źródło zdjęć: © (fot. Interaktywnie.com)

O ile wzrośnie kanał mobilny?

Tutaj szacunki nie są już tak jednoznaczne. O ile wszyscy eksperci zgadzają się co do tego, że kanał ten będzie zyskiwał na znaczeniu, trudno przewidzieć, jak szybko. Czy wydatki na reklamę mobilną będą w 201. roku dużo większe niż w 2013 roku? Czy może większość firm wciąż podchodzi do niej sceptycznie i - mimo sukcesów niektórych mobilnych aplikacji - na razie nie będą przesuwać w jego kierunku budżetów. Na te pytania nie ma dobrej odpowiedzi, a prognozy wahają się od 30 milionów złotych do aż 70 milionów złotych.

Źródło zdjęć: © (fot. Interaktywnie.com)
Źródło zdjęć: © (fot. Interaktywnie.com)

W jaką reklamę zainwestować?

Zarówno mobile, jak i wideo, social media albo reklama behawioralna oferują bardzo ciekawe możliwości, które przy właściwym przygotowaniu kampanii, gwarantują skuteczność.

- Wszystko zależy od produktu i grupy docelowej do jakiej chcemy dotrzeć. Swoista branżowa moda na określone kanały reklamy mija bardzo szybko, najważniejsza jest wiec relewantność kanału przekazu, nie jego forma - podsumowuje Artur Karczykowski z The Digitals.

Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć grafikę
Źródło zdjęć: © Kliknij, aby powiększyć grafikę
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.