Raport: reklama TV i online - lepiej razem

Raport: reklama TV i online - lepiej razem15.10.2009 11:30
Źródło zdjęć: © internetstandard.pl

O 50% wzrasta prawdopodobieństwo zakupu promowanego produktu, gdy reklamowany jest równocześnie w telewizji i internecie - wynika z raportu i badań przeprowadzonych przez Thinkbox i IAB.

Celem badań przedstawionych w raporcie pt: "TV & Online: Better together" przez Thinkbox i Internet Advertising Bureau (IAB) było ustalenie zależności pomiędzy efektywnością reklamy telewizyjnej i internetowej, zbadanie oddziaływania rich media na efekty kampanii telewizyjnej, a także dostarczenie rozwiązań jak skutecznie łączyć reklamę w TV i internecie w obszarze działań wizerunkowych.

Okazuje się, że równoczesne wykorzystanie obydwu mediów w kampaniach reklamowych znacznie zwiększa skuteczność przekazu. O 47. wyższe jest pozytywne postrzeganie marki reklamowanej jednocześnie w TV i w internecie, niż w sytuacji gdy działania przeprowadzane są oddzielnie. O połowę zwiększa się też prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupu.
Coraz powszechniejszy staje się równoczesny odbiór telewizji i internetu. Blisko połowa badanych deklaruje, że w ich przypadku dzieje się tak przynajmniej raz dziennie, a dla 14. badanych co najmniej raz w tygodniu. Najczęściej korzystanie z internetu odbywa się w trakcie emisji programów telewizyjnych (w 10% sytuacji dzieje się tak podczas telewizyjnych bloków reklamowych).

Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)

Z badania Thinkbox i IAB wynika, że bardzo często reklamy emitowane w telewizji oglądane są również w internecie. Przyznało tak 60. badanych, a co piąty respondent zadeklarował, że przesłał link z daną reklamą do innej osoby. Co ciekawe, okazuje się, że percepcja reklam internetowych jest odmienna od telewizyjnych. Podczas gdy w reklamie telewizyjnej docenia się przede wszystkim dostarczanie informacji (nowych oraz wzbogacających te, które się już posiada), to w przypadku reklamy online liczy się głównie wywieranie wpływu oraz pomoc w decyzji zakupowej i wybraniu właściwego dla siebie produktu / marki. Nic więc dziwnego że równoczesne połączenie obydwu form reklamy wzmacnia siłę przekazu na dodatkowych obszarach.
Badania dowodzą o wzajemnym wpływie przekazów reklamowych emitowanych w telewizji i internecie - np. w ponad połowie przypadków reklama TV skłania do poszukiwań marki w sieci, a w 21. wpływa na dokonanie zakupu online. Ponadto kiedy reklamy TV i online są wykorzystywane razem, średnio o 18% wzrasta percepcja marki we wszystkich badanych kategoriach (m. in. świadomość, że produkt jest unikalny i że jest dopasowany do potrzeb klienta, a także potrzeba dokonania zakupu).

Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. internetstandard.pl)

Badanie przeprowadzono za pomocą metody jakościowej (1. gospodarstw domowych) i ilościowej (ankieta wśród 3 tys. internautów).
Źródło: ThinkBox.tv

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.