Raport Interaktywnie.com: Sieci afiliacyjne

Raport Interaktywnie.com: Sieci afiliacyjne24.03.2016 11:24
Źródło zdjęć: © materiały partnera | materiały partnera

"Dobry wydawca może zarabiać nawet kilka tysięcy złotych dziennie" - sieci afiliacyjne obiecują złote góry, ale z rzuceniem etatu lepiej się wstrzymać, bo rzeczywistość zwykle weryfikuje te szacunki. Wysokie zarobki to pochodna wielu czynników i nie pojawiają się od razu. Jak zatem zwiększyć swoje szanse? O tym piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

"Dobry wydawca może zarabiać nawet kilka tysięcy złotych dziennie" - sieci afiliacyjne obiecują złote góry, ale z rzuceniem etatu lepiej się wstrzymać, bo rzeczywistość zwykle weryfikuje te szacunki. Wysokie zarobki to pochodna wielu czynników i nie pojawiają się od razu. Jak zatem zwiększyć swoje szanse? O tym piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

Zarabianie nie jest łatwe i afiliacja nie jest tu żadnym wyjątkiem. Samotny link czy baner programu partnerskiego zamieszczony na stronie magicznie nie uczyni jej właściciela bogaczem. By zarabiać - trzeba wykazać się zangażowaniem, inicjatywą i cierpliwością, a właśnie tego najczęściej brakuje wydawcom.

- Wielu mniejszych, początkujących wydawców patrzy najczęściej tylko przez pryzmat stawki czy znajomości marki reklamodawcy i na tej podstawie szacują możliwość zarobku na danym programie partnerskim. Takie podejście może być bardzo mylne - podkreśla Michał Pachnik, operations director w Optimise

- Wydawcy przede wszystkim nie planują działań w sieciach afiliacyjnych, traktują je jako dodatek, który może zwiększyć przychody generowane przez _ blog _ czy witrynę. Często linki partnerskie są dodawane przypadkowo - dodaje Albert Czajkowski, redaktor naczelny Affmarketing.pl

Wydawcy często są "gorącej wodzie kąpani", przyłączają się do zbyt wielu programów, decydując o nich jedynie na podstawie oferowanej prowizji, przez co nie mają szansy na to, by prawidłowo zadbać o promocję. Ale to tylko jedna strona medalu, bo sieci też nie są wolne od wad. Czego brakuje po ich stronie? Wydawcy wymieniają brak przepływu informacji, rzetelnego wsparcia, a nawet kłopoty z decyzyjnością partnerów na pozimie krajowym.

- Często kontakt ogranicza się do wysłania wiadomości o kampaniach wartych promowania raz na kilka dni. Brakuje bieżących informacji o kwestiach czysto technicznych, dotyczących na przykład zawieszania czy zakończenia kampanii albo błędów związanych z API - potwierdza Monika Maczkowska,[ affiliate manager

]( #63470487 ) w GoDealla.pl.

Aby właściciel strony mógł zarobić, a sieć - zwiększyć sprzedaż - takie szumy nie mają prawa się pojawić. Wydawca powinien dobrać adekwatne do publikowanych treści programy partnerskie, wypracować najskuteczniejszy sposób dotarcia do użytkowników, w czym sieć powinna go wspierać zarówno od strony technicznej, jak i merytorycznej. Tylko gdy współpraca będzie układać się prawidłowo, wszyscy będą na niej zarabiać.

A jest o co walczyć. Rynek sieci afiliacyjnych rozwija się dynamicznie. Eksperci szacują jego wartość już na około 200 milionów złotych i prognozują, że najlepsze dopiero przed nami.

- Polski rynek afiliacyjny jest w nieco wcześniejszej fazie rozwoju w porównaniu do rynków zagranicznych, stąd na podstawie doświadczeń z tamtych rynków możemy zakładać, że zarówno w 2016 jak i najbliższych latach, będzie on przykuwał coraz większą uwagę reklamodawców, jak i wydawców - mówi Mateusz Łukianik, country manager z Zanox EE.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.