Raport Interaktywnie.com "E-mail marketing 2016"

Raport Interaktywnie.com "E-mail marketing 2016"29.08.2016 15:12
Źródło zdjęć: © mat. prasowy
Artykuł sponsorowany

Media społecznościowe, kampanie wideo, rozszerzona rzeczywistość... Technologia przyniosła marketerom tak wiele nowych możliwości, że jeszcze jakiś czas temu wydawało się, że wysłużony e-mail marketing odejdzie do lamusa. Dzisiaj wiadomo już nie tylko, że się do niego nie wybiera, ale także, że dzięki marketing automation zyskał nowe życie.

Źródło zdjęć: © (fot. mat. prasowy)
Źródło zdjęć: © (fot. mat. prasowy)

Dziś obowiązują dwa określenia: automatyzacja i personalizacja. Jedno i drugie dobrym marketerom dysponującymi nowoczesnymi narzędziami pozwala na wysłanie nam maila o tej godzinie, o której najczęściej mamy czas na jego lekturę, ponadto zacznie się on od poprawnie odmienionego imienia, a przede wszystkim będzie zawierał ofertę, która rzeczywiście może nas zainteresować. Automat o tym wie, bo analizuje nasze poczynania w sieci oraz w offlinie, jeśli korzystamy z kart lojalnościowych.

- O ile personalizacja wiadomości e-mail służy budowaniu relacji z odbiorcą i zwiększeniu sprzedaży, o tyle automatyzacja służy zwiększeniu efektywności z jaką realizujemy te cele - tłumaczy Marcin Chruszcz z ExpertSender. - Miks personalizacji i automatyzacji sprawdza się w każdej branży, gdzie firma jest w stanie określić swój lejek sprzedażowy, lub działa w oparciu o inny proces prowadzący do realizacji celu. Treść wiadomości generowana jest zgodnie z unikalną charakterystyką odbiorcy, natomiast automatyzacja zapewnia, że wiadomości wysyłają się według z góry określonego scenariusza.

Możliwości zautomatyzowanego mailingu są więc niemal nieograniczone. Nie tylko w kwestii targetowania, personalizacji, analizy danych zebranych o klientach, ale także formy. Jaką więc powinien mieć, aby skłaniał odbiorców do aktywności? Warto pozostać przy ascetycznym przekazie czy wybrać „barokowy”. styl ? Wykorzystać wideo, znowu modne GIFy, czy pozostać przy bezpiecznej klasyce?
- W mailach jak najbardziej content wideo może znaleźć swoje miejsce –. uważa Przemysław Półtorak, Interactive Director w agencji MullenLOWE Warsaw, ale od razu dodaje – jednak nie we wszystkich… Mailingi wideo powinny być odpowiednio targetowane i przekazywać dobrze dobrane do grupy docelowej treści. W ten sposób łatwo uniknąć wysyłki bezpośrednio do osób, które muszą dodatkowo płacić za transfer danych. „Delikatność” w podejściu do osób płacących za transfer danych zaleca również Kornel Dulęba, CEO agencji Semahead. - Wideo w mailach może być dobrym rozwiązaniem, jeśli wiemy, że większość naszych odbiorców sprawdza wiadomości w tradycyjny sposób: w domu lub pracy, najlepiej przy komputerze – zaznacza.
- Animowane gify podnoszą atrakcyjność oferty pod względem wizualnym –. nie ma wątpliwości Jerzy Lipiński, Project Manager w Yintaro. - Na małej powierzchni jesteśmy w stanie pokazać więcej produktów, skupić uwagę odbiorcy na różnokolorowym przycisku C2A czy pokazać różne modele samochodów z możliwością leasingu dla firm. Przyznaje jednak, że poza atrakcyjna formą nie ma zbyt wiele korzyści ze stosowania gifów. - Z doświadczenia wiemy, że taka kreacja nie ma wpływu na statystyki przejść na stronę i konwersji – mówi Jerzy Lipiński.
Co zrobić, żeby nasze kampanie jednak przekładały się na sprzedaż? Jak je zaplanować i jakie narzędzia wykorzystać?

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.