Raport Interaktywnie.com: E-commerce. Ranking sklepów internetowych 2014

Raport Interaktywnie.com: E-commerce. Ranking sklepów internetowych 201402.12.2014 11:32
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Interaktywnie.com sprawdza polskie sklepy internetowe w unikatowym rankingu. Oprócz tego w raporcie znajdują się najnowsze prognozy dla branży oraz mnóstwo komentarzy specjalistów.

Specjaliści szacują, że w 201. roku wartość polskiego rynku e-commerce może wzrosnąć nawet do 29 miliardów złotych. To o ponad 5 miliardów więcej niż w 2013. Już ponad 60 procent polskich internautów robi zakupy w sieci, a liczba ta będzie rosnąć. Jeśli e-sklepy wejdą wreszcie w erę mobilną - szybciej niż dotychczas. Na razie jednak, mają z tym problemy.

- _ Podobnie jak w latach ubiegłych, dynamika wzrostu rok do roku będzie na poziomie dwucyfrowym - nie ma wątpliwości Jakub Szczepankowski, kierownik ds. performance i business development w Money.pl. - Mimo dużego udziału ruchu mobilnego w internecie w samym m-commerce transakcji jeszcze nie ma aż tak wiele, ponieważ ciągle znaczna część e-sklepów nie ma platform sprzyjającym mobilnym klientom i dokonywaniu przez nich transakcji - _dodaje.

Z raportu „MEC Mobile Report 2014”. wynika, że prawie 2/3 polskich internautów ma smartfony, a 1/3 - tablet. Tak duża popularność urządzeń mobilnych, które mogą być potencjalnym kanałem sprzedaży jest jednak niezauważana przez zdecydowaną większość e-sklepów. A brak strony czy to mobilnej czy responsywnej skutecznie odstrasza użytkowników od dokonywania zakupów na stronie sklepu. To bardzo duża i wymierna strata, zważywszy na to, że smartfon staje się dla młodszych roczników coraz bardziej naturalnym sposobem łączenia się z siecią.

E-sklepy, skoncentrowane na stronach desktopowych, nie zdają sobie sprawy, z konieczności dostosowania się do specyficznych preferencji mobilnych użytkowników. Nie rozumieją, że jest taka potrzeba, mylnie zakładając, że sprzedaż internetowa - bez względu na to, czy z poziomu komputera, czy tabletu - zawsze wygląda podobnie. Tymczasem m-commerce to coś, co trzeba wymyślić na nowo.

- _ Jest po prostu zupełnie nowym doświadczeniem, pojawieniem się możliwości kontaktu z konsumentem, w sytuacjach do tej pory niedostępnych - podkreśla Paweł Zieliński z Softhis. - Jeśli połączymy dobrze opracowana strategie e-handlu z odpowiednim UX i najnowszymi technologiami informatycznymi, będziemy mieć szanse na „ugryzienie” sporego kawałka sprzedażowego tortu _- przekonuje.

A jest co gryźć. Specjaliści, których poprosiliśmy o prognozy dotyczące rozwoju rynku e-commerce oceniają, że jego wartość pod koniec 201. roku wzrośnie do 29,07 miliardów złotych. To o 4 miliardy więcej niż w zeszłym roku.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

A ile z tego przypadnie na urządzenia mobilne? Na razie niewiele, bo - według szacunków ekspertów - zaledwie 5 procent. Prognozy są jednak jednomyślne. To m-commerce będzie trendem, który już za chwile zacznie napędzać cały segment handlu elektronicznego. Ten, kto w porę zrozumie specyfikę rynku, dostrzeże i wykorzysta jego możliwości, ma szanse sporo zarobić, bo wartość zakupów dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych stale rośnie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.