Przyszłość poszukiwania pracy to testy oparte na grach komputerowych

Przyszłość poszukiwania pracy to testy oparte na grach komputerowych07.12.2018 21:23
Źródło zdjęć: © The Heart

Znalezienie idealnego pracownika jest niezwykle trudne. Wiedzą o tym dyrektorzy HR, którzy w swojej pracy coraz chętniej wykorzystują nową technologię. Selekcję pomaga im robić sztuczna inteligencja, a do sprawdzenia kandydatów korzystają z… gier komputerowych.

7 grudnia 2018 w warszawskim The Heart zorganizowano imprezę poświęconą nowym rozwiązaniom z dziedziny poszukiwania i rekrutowania pracowników, wspierania ich w pracy, a nawet ułatwiania codziennego życia. Demo Day HR Tech & Future Workplace, bo tak nazywała się impreza, była też finałem konkursu dla startupów z dziedziny HR.

Wśród nowych rozwiązań przeważał trend wspierania HR-owców w procesie rekrutacji. Tutaj ciekawostka, która w przyszłości ma szanse pojawić podczas poszukiwań pracy jest tzw. gamifikacja. To zjawisko nadawania cech gier komputerowych różnym zadaniom. W rekrutacji kandydaci będą podejmować się zadań, które będą stworzone właśnie na podstawie gier. Będą one oceniać zdolności kandydata na wybrane stanowisko, a jeśli ten się nie sprawdzi, to pokażą inne obszary, w których może wykorzystać swoje umiejętności.

- To się już dzieje – mówi Iwona Wencel, wiceprezes Wirtualnej Polski do spraw HR oraz szef jury konkursowego podczas Demo Day HR. – Są piękne przypadki wykorzystania gamifikacji w procesie zatrudniania pracowników, jednak nadal są one dość drogie. Mariott zrobił grę o zarządzaniu hotelem, po której przejściu kandydat dostawał pracę.

Rozwiązanie oparte właśnie na grze komputerowej zaprezentował na Demo Day HR m.in. polski startup Competence Game. Drugim przewodnim trendem imprezy były usługi poprawiające życie pracownika oraz motywujące go do pracy. Dziś pracownicy oczekują od swojego pracodawcy więcej niż tylko zatrudnienia. Oprócz zarobku, chcą mieć możliwość rozwoju, a także czas poza pracą. Natomiast pracodawcy szukają sposobów na lepsze zmotywowanie i zaangażowanie pracowników.

- Była w szoku gdy kandydat zapytał mnie po raz pierwszy czy będzie mógł zawsze kończyć prace o 17.00 – mówi Iwona Wencel. – Dla ludzi z mojego pokolenia praca była często całym życiem, a dziś młodzi ludzie chcą mieć pewność, że poza pracą będą mieli czas na swoje pasje i inne sprawy. Jednocześnie w pracy chcą się rozwijać i oczekują, że pracodawca będzie ich traktował jak partnera.

Zwycięzcą konkursu podczas Demo Day HR została usługa właśnie z tej drugiej kategorii. Carrotspot, produkt stworzony przez MC2 Innovations – firmę Anny Streżyńskiej – to usługa motywacyjno –lojalnościowa, która ma zachęcać pracowników do pozostania w firmie. Jest to usługa stworzona dla tych firm, które inwestują w swoich pracowników i chcą ich zatrzymać jak najdłużej.

- Kiedyś człowiek zmieniał pracę 2-3 razy w życiu – mówi Iwona Wencel. – Dziś średni okres zatrudnienia to półtora roku. I to wcale nie dlatego, że ludzie nie potrafią utrzymać pracy. Ludzie, zwłaszcza młodzi i ambitni, szybko szukają nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Możliwość utrzymania wartościowego pracownika na dłużej, będzie siłą pracodawców.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.