Przybędzie nam inteligentnych miast?

Przybędzie nam inteligentnych miast?29.10.2014 10:48
Źródło zdjęć: © chip.pl

Usprawnienie ruchu, komunikacji miejskiej i sieci wodociągowych to priorytety inwestycyjne polskich samorządów.

Aż 74 proc. ankietowanych przedstawicieli samorządów i spółek miejskich zamierza w najbliższym czasie wykorzystać fundusze Unii Europejskiej do realizacji projektów Smart City – wynika z raportu Integrated Solutions (IS), wyspecjalizowanego integratora ICT należącego do Orange Polska.

Wśród projektów, które zdaniem respondentów są najbardziej potrzebne znalazły się inteligentne systemy transportowe - ITS (Intelligent Transportation Systems) oraz zarządzanie komunikacją miejską, w tym inteligentna karta miejska oraz dynamiczna informacja pasażerska. Co drugi ankietowany wyróżnił obydwa obszary inwestycyjne, uznając je za kluczowe.

- Problemy z upłynnieniem ruchu mają niemal wszystkie większe miasta w Polsce. Analizy wskazują, że stojąc w korkach, spędzamy ok. 7 godzin miesięcznie. To bardzo dużo. Mniej więcej tyle czasu zająłby nam przejazd z Białegostoku do Berlina – mówi Przemysław Wojtkiewicz, lider linii Smart City w Integrated Solutions. – Systemy ITS to słuszny kierunek spodziewanych wdrożeń. Nie zastąpią nowych dróg i nie załatają dziur w ulicach, ale pozwolą sprawniej zarządzać ruchem i dopasować go do bieżącej sytuacji w mieście - wyjaśnia Przemysław Wojtkiewicz.

Oprócz systemów ITS na mapie potrzeb miast pojawiły się także technologia smart metering, czyli zdalny odczyt wody (37 proc.) oraz monitoring miejski (32 proc.).

- Wycieki i awarie wody to nie tylko problem ekologiczny, ale przede wszystkim budżetowy. Między innymi przez takie zdarzenia miasta i spółki komunalne tracą pieniądze i stają się nierentowne – stwierdza Grzegorz Klimczyk, dyrektor rynku M2M w Orange Polska. - Smart metering to połączenie inteligentnych liczników, komunikacji M2M (Machine to Machine) i systemu, które pozyskuje dane. W ten sposób firma czy gmina ma pełną kontrolę nad tym, co dzieje się na sieci przesyłowej. To klucz do pozyskania oszczędności – wyjaśnia Grzegorz Klimczyk z Orange.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: O co chodzi z Share Play?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.