Przełomowa technologia antyspamowa opatentowana

Przełomowa technologia antyspamowa opatentowana14.02.2009 17:00

Firma Kaspersky Lab uzyskała patent na nową technologię antyspamową. Ma ona zwiększyć skuteczność filtrów wykorzystywanych do zwalczania niepożądanych wiadomości przesyłanych w postaci graficznej.

Przedstawiciele firmy Kaspersky Lab zapewniają, że opracowali przełomową technologię antyspamową. Rozwiązanie, które w połowie stycznia zostało opatentowane w Rosji, ma zdecydowanie usprawnić proces wykrywania niepożądanych wiadomości przesyłanych w postaci graficznej.

Dotychczas wykorzystywane filtry antyspamowe dość dobrze radzą sobie ze spamem w formie tekstowej. Sytuacja ulega jednak pogorszeniu, gdy spamerzy umieszczają niepożądane wiadomości w grafice. Próby zwalczania tego typu komunikatów są zazwyczaj oparte o mechanizmy maszynowego rozpoznawania tekstu. Wymagają one jednak ujednolicenia rozmiaru, stylu i rozmieszczenia symboli. Ich skuteczność jest w dużym stopniu ograniczana przez szum umieszczony w grafice.

Opatentowana technologia opiera się na probabilistycznym i statystycznym podejściu. Obecność tekstu w obrazie jest wykrywana w oparciu o rozmieszczenie graficznych wzorów słów i linii, jak i z uwzględnieniem zawartości liter i słów w tych wzorach. System jest odporny na szum i łamanie tekstu w obrębie obrazów. Metody wykrywania wierszy tekstu pozwalają skutecznie przeciwdziałać stosowanym przez spamerów technikom zaciemniania, takim jak zniekształcanie obrazu i jego obracanie. Rozpoznawanie niepożądanych treści jest ponadto oparte na porównywaniu sygnatur z szablonami spamu zawartymi w bazach danych.

Warto podkreślić, że dzięki nowej technologii można wykrywać spam w prawie każdym języku. W porównaniu do maszynowego rozpoznawania tekstu zaletą jest także niewielkie zapotrzebowanie na zasoby systemowe.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.