Problemy z zasięgiem? Sprawdź swój telefon!

Problemy z zasięgiem? Sprawdź swój telefon!07.02.2013 15:18
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

10 najczęstszych powodów utraty sygnału sieci komórkowej

Oto 1. najczęstszych powodów utraty sygnału sieci komórkowej.

1. Zły telefon
Anteny w telefonach różnią się od siebie i często są to różnice dość znaczne i mające ogromny wpływ na odbiór sygnału. Przykładowo, dwa flagowe modele największych producentów: iPhone 5 i Samsung Galaxy S3 charakteryzują się dużo gorszą jakością odbieranego sygnału niż ich poprzednie wersje. To wnioski z badania jakości połączenia przeprowadzonego przez profesora Gerta Froelunda Pedersena z Aalborg University - wiodącej jednostki naukowej, która zajmuje się badaniem anten telefonów.

2. Zbyt wiele aplikacji
Aplikacje, z których niemal wszystkie wymieniają mniej lub więcej danych z siecią komórkową, generują dodatkowy szum w transmisji danych. Z tego faktu płynie jeden, bardzo prosty wniosek - im masz więcej zainstalowanych aplikacji, tym gorsza może być jakość sygnału sieci komórkowej.

3. Darmowe aplikacje
Wśród aplikacji, które tak bardzo lubimy instalować, należy wyodrębnić jedną, szczególną grupę - darmowe. Gry czy programy, za które nie musimy nic zapłacić zarabiają na emitowaniu reklam. Ciągłe pobieranie banerów i innych form promocyjnych mocno obciąża łącze i podobnie jak w przypadku zbyt dużej liczby aplikacji, może pogarszać jakość sygnału.

4. Uruchomione aplikacje
Smartfony nie działają jak komputery, gdzie zamknięcie programu oznacza zazwyczaj zwolnienie zajmowanych przez niego zasobów. W telefonie „wyjście”. z aplikacji często oznacza, że działa ona w tle i nieustannie pobiera oraz wysyła dane. Warto co jakiś czas przejrzeć listę uruchomionych aplikacji i wymusić zamknięcie tych, których w danej chwili nie potrzebujemy.

5. Zbyt wielu znajomych na Facebooku
Jeśli mamy zbyt wielu znajomych na Facebooku albo kilku, ale za to bardzo aktywnych, możemy doświadczyć sytuacji podobnej, jak w przypadku obciążających połączenie aplikacji. Ciągłe aktualizacje statusu u znajomych, które pobierane są na nasz telefon obciążają łącze nie mniej niż aplikacja pogodowa czy darmowa gra wyświetlająca reklamy. Rozwiązaniem jest ograniczenie częstości aktualizowania danych z Facebooka w aplikacji na telefonie. Czy naprawdę musisz wiedzieć o nowym zdjęciu profilowym koleżanki dokładnie w tej samej minucie, w której to zdjęcie dodała?

6. System operacyjny
Za problemy z zasięgiem może odpowiadać również sam system operacyjny zainstalowany w telefonie. Nie zawsze opłaca się mieć najnowszą wersję w dzień jej premiery. Nowe generacje oprogramowania, podobnie jak w przypadku urządzeń, cierpią często na tzw. "chorobę wieku dziecięcego". Oznacza to, że w nowym systemie mogą występować błędy, które nie zostały ujawnione na etapie testów. Minie trochę czasu zanim producent dopracuje swój produkt. Jeśli więc masz najnowszy system, który premierę miał niedawno i telefon gubi zasięg, być może warto zastanowić się nad zainstalowaniem chwilowo poprzedniej wersji oprogramowania.

7. Jeden model, różne urządzenia
Nie wszystkie egzemplarze danego modelu powstają na jednej linii produkcyjnej. Najwięksi producenci wytwarzają i dostarczają swoje urządzenia w różnych rejonach świata, z części wytwarzanych często w odległych zakątkach naszego globu. W związku z tym każdy smartfon jest nieco inny i może zdarzyć się, że posiadasz model, który akurat nie współpracuje optymalnie z siecią twojego operatora. W takiej sytuacji właściwie jedynym wyjściem jest wymiana telefonu na nowy.

8. Godziny szczytu
Podobnie jak na drogach w mieście w pewnych godzinach tworzą się korki, tak i łącza telekomunikacyjne w pewnych porach dnia są bardziej obciążone niż w innych. Idealnie widać to podczas sylwestra, kiedy to mimo starań operatorów często zdarza się, że nie możemy zrealizować połączenia albo nasze wiadomości dochodzą do odbiorców z opóźnieniem. Słabszy zasięg może więc być spowodowany nadmiernym obciążeniem danej stacji bazowej w danej chwili.

9. Podróż pociągiem
W trakcie podróży pociągiem utrata połączenia z siecią nie powinna nikogo dziwić. Trudno też winić operatora - podróżujemy w końcu w wielkiej, metalowej klatce, a duże prędkości i jazda poza miastami nie pomagają w przełączaniu telefonu między stacjami bazowymi. Po dotarciu do celu wszystko powinno jednak wrócić do normy.

10. Operator telekomunikacyjny
Problemy z zasięgiem mogą być oczywiście winą operatora, choć wina ta jest raczej niezamierzona. Po prostu dany dostawca usługi, może w twoim rejonie nie dysponować stacjami bazowymi odpowiedniej mocy. Na szczęście w Polsce problem ten dotyczy głównie terenów słabiej zurbanizowanych, a dzięki umowom międzyoperatorskim o wzajemnym wykorzystaniu infrastruktury jest coraz mniej uciążliwy.

Źródło: Strand Consult

GB/SW/GB

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.