Premierowe telewizory Panasonic na 2011 rok

Premierowe telewizory Panasonic na 2011 rok21.04.2011 10:58

Podczas konferencji w Warszawie Panasonic zaprezentował swoje nowe modele telewizorów, które trafią do sprzedaży w Polsce w 2011 roku. Oprócz telewizorów pokazano nową serię odtwarzaczy Blu-Ray oraz kina domowe. Nowa linia telewizorów Viera to poszerzenie usługi Viera Connect na kolejne modele, rozszerzenie samej usługi o kolejne elementy, ale także nowy filtr czerni Infinity Black, sterowanie subpolowe w modelach LED, czy też bardzo ciekawe ekrany plazmowe NeoPlasma. Panasonic wyraźnie stawia na trójwymiarowe plazmy, które według Japończyków, poszerzone o funkcje multimedialne staną się prawdziwym centrum domowej rozrywki. Co więcej, Panasonic jest przekonany, że nowe plazmy pokonają konkurencyjne konstrukcje plazm i LED.

Panasonic rozszerzył w 201. roku swoją ofertę telewizorów plazmowych 3D oraz LED LCD. Zawiera ona 14 różnych modeli 3D i 11 modeli LED LCD. Do nowej oferty Panasonic weszły modele NeoPlasma 3D VT30, GT30 i ST30, jak również modele 3D LED LCD z nowej serii DT35 i DT30.

W każdym z wymienionych telewizorów usłudze pojawiła się nowa wersja usługi Viera Connect (wcześniej Viera Cast), która umożliwia dostęp nie tylko do standardowych filmów i programów telewizyjnych, ale również do transmisji sportowych, ćwiczeń fitness, interaktywnych gier oraz różnej dodatkowej treści na ekranie telewizora. Jest to również pierwsza na świecie „chmurowa”. usługa internetowa, która obsługuje interaktywne aplikacje z wykorzystaniem dołączanego sprzętu, a ponadto oferuje sklep internetowy, który umożliwia nabycie takiego sprzętu bezpośrednio za pomocą telewizora. Dodatkowo, usługa będzie promowana jako platforma otwarta, aby zwiększyć liczbę aplikacji w celu.

Źródło zdjęć: © Topowa plazma 3D VT30 o przekątnej 65 cali (fot. Panasonic)
Źródło zdjęć: © Topowa plazma 3D VT30 o przekątnej 65 cali (fot. Panasonic)

Tak, jak w poprzednich wersjach usługi, tak i teraz znajdziemy tutaj dostęp do darmowej bazy filmów Iplex.pl, produkcji Polsatu poprzez Ipla.pl, a także komunikatora Skype i serwisu YouTube. Nowością jest pełny dostęp do Facebooka i Twittera, interaktywne gry, które mogą wykorzystywać podłączaną do telewizora kamerę (coś na wzór Kinect’a). Inną nowością w Viera Connect jest możliwość podłączania akcesoriów fitness. Przykładem może być bieżnia do biegania, która bezprzewodowo podłączona do telewizora umożliwia nam bieganie praktycznie w dowolnym miejscu świata. Jak to możliwie? Na ekranie telewizora wybieramy usługę Google Street View, dzięki czemu możemy „przebiec się”. po Central Parku, czy biegać ulicami Londynu. Telewizor poda nam też informacje o przebytym dystansie, spalonych kaloriach etc..

Źródło zdjęć: © Okulary migawkowe konieczne do oglądania obrazu 3D (fot. Panasonic)
Źródło zdjęć: © Okulary migawkowe konieczne do oglądania obrazu 3D (fot. Panasonic)

Jedną z ciekawych funkcji wybranych modeli telewizorów jest możliwość przekształcenie telewizora w domową nagrywarkę wideo (PVR). Do telewizorów wystarczy włożyć kartę SD lub podłączyć dysk USB i za pomocą dedykowanego menu nagrywać programy podczas naszej nieobecności –. przydatne i wygodne, a przy okazji tańsze rozwiązanie, niż dedykowana nagrywarka.

NeoPlazma 3D
Modele NeoPlasma wyposażone są teraz w technologię Intelligent Frame Creation Pro ze sterowaniem sub-polowym, co powinno zagwarantować odpowiednio wysoką płynność ruchu, jak również podnieść współczynnik kontrastu. Za odtwarzanie czerni w nowej serii będzie odpowiadał nowy filtr Infinite Black Pro (VT30. GT30, ST30) i Infinite Black (G30), wspomagane filtrem High Contrast Filter Pro (VT30) i High Contrast Filter (GT30, ST30, G30). Nowe plazmy odświeżają obraz z częstotliwością 600 Hz, a czas reakcji matrycy to 0,001 ms. Serię nowych plazm otrzymały nowo opracowane luminofory przygotowane specjalnie dla obrazu 3D, mające według Panasonica szybciej przełączać obraz i redukować zakłócenia. Za obraz 3D odpowiada także Technologia Active Shutter, która bardzo wyraźnie separuje obrazy dla lewego i prawego oka. Producent twierdzi, że ich produkty śmiało pokonają konkurencję z ich telewizorami LED poprzez niesamowicie dobrze odwzorowaną czerń, oraz jakość obrazu 3D. Za tę jakość odpowiadają wciąż okulary migawkowe,
od których konkurencja powoli odchodzi.

Źródło zdjęć: © (fot. Panasonic)
Źródło zdjęć: © (fot. Panasonic)

3D LED LCD, czyli ekrany IPS Alpha
Oprócz flagowych modeli opartych na technologii plazmowej, Panasonic zaprezentował także nowe modele 3. LED LCD. Wyposażono je w ekrany IPS Alpha, które cechuj wysoka energooszczędności i najkrótszy czas reakcji. Dzięki tym panelom nowe telewizory mają szersze kąty widzenia oraz wyższą przepuszczalność światła, która poprawia jakość obrazu w warunkach mocnego nasłonecznienia.

Źródło zdjęć: © Nowy telewizor LED 3D z serii DT35 (fot. Panasonic)
Źródło zdjęć: © Nowy telewizor LED 3D z serii DT35 (fot. Panasonic)

Nowe ekrany to także lepszy czas reakcji matrycy. Dzięki nowej technologii sterowania Advanced Pre-Charged Driving, uzyskano współczynnik skanowania obrazu rzędu 2 ms, udało się uzyskać dwukrotnie wyższą szybkość wyświetlania obrazu niż w poprzednich modelach. W rezultacie wyświetlany obraz charakteryzuje się jednolitym odcieniem czerni i szeroką gradacją, porównywalną z ekranami plazmowymi. Przyjrzenie się nowym modelom LED z bliska pozwala zauważyć, że nowe modele równie dobrze radzą sobie z obrazem 3. jak i 2D, co do tej pory nie zawsze szło ze sobą w parze.

Niestety nowe produkty Panasonica nie należą do najtańszych. Topowa plazma o przekątnej 65 cali to wydatek rzędu około 18.000zł. Model 50-calowy z serii VT to koszt 9.000zł. Najtańszą propozycją wśród nowych plazm jest 42-calowy model z serii ST wyceniony na 4550zł. Nieco taniej jest w przypadku telewizorów LED LCD. Przykładowo 42-calowy telewizor z serii E3 to wydatek rzędu 3.300 zł, a model 37-calowy (także seria E3) to koszt 2800zł.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.