Prace nad tym produktem trwały blisko 4 lata. Wykorzystując nowe technologie P&G stworzyło innowacyjne i inkluzywne opakowanie popularnego produktu

Prace nad tym produktem trwały blisko 4 lata. Wykorzystując nowe technologie P&G stworzyło innowacyjne i inkluzywne opakowanie popularnego produktu24.04.2023 10:19
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Płatna współpraca z marką P&G

P&G przy użyciu zaawansowanych technologii stworzyło produkt, który dba o czystość i świeżość ubrań, bezpieczeństwo użytkownika, środowisko oraz uwzględnia potrzeby osób z wadami wzroku i niepełnosprawnością ruchową. Mowa o kapsułkach Ariel z technologią COOLCLEAN™, które zamknięto w nowym, innowacyjnym opakowaniu ECOCLIC®.

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP Naturalnie.

Kapsułki Ariel są doskonale znane na polskim rynku, ale P&G stale je udoskonala, by odpowiadały na różnorakie potrzeby użytkowników. Konsumenci oczekują, by detergenty do prania nie tylko usuwały uporczywe plamy, zapewniały ubraniom długie życie, ale też by były bardziej przyjazne środowisku, umożliwiały zmniejszenie rachunków za prąd, a także by bez większego wysiłku mogły korzystać z nich osoby z ograniczoną sprawnością. Dlatego powstało opakowanie ECOCLIC®, które łączy w sobie wszystkie te cechy.

Precyzyjna odpowiedź na potrzeby klientów dzięki AI

P&G regularnie wykorzystuje zaawansowane technologie cyfrowe przy wprowadzaniu swoich innowacji. Nie inaczej było przy Ariel ECOCLIC®. Punktem wyjścia do prac nad opakowaniem było użycie najnowocześniejszej technologii, takiej jak AI czy machine learning w celu pozyskania precyzyjnych danych na temat zachowań i potrzeb konsumentów. – Od początku istnienia P&G podstawą każdej innowacji było zrozumienie, czego konsumenci potrzebują i jak nasze marki mogą na te potrzeby odpowiedzieć – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G.

Ariel ECOCLIC® jest kontynuacją trwającej niemal dwieście lat misji P&G polegającej na poprawie życia konsumentów. Wprowadzenie go na rynek zajęło prawie cztery lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów. Było to konieczne, aby spełnić kluczowe wymogi stawiane przez konsumentów: skuteczne działanie, troskę o środowisko, dostępność i wygodę użytkowania dla wszystkich.

Innowacja, która zmniejsza ślad węglowy prania

W ramach celów zrównoważonego rozwoju Ambicja 2030 P&G zobowiązało się m.in. do ograniczenia produkcji odpadów, zużycia plastiku i wody oraz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych nie tylko poprzez swoje działania, ale także tworzenie rozwiązań, które pozwolą konsumentom działać w sposób bardziej zrównoważony, wspólnie zmniejszając ślad środowiskowy codziennych czynności domowych. Procter&Gamble od 20 lat stosuje naukową metodę analizy Cyklu Życia Produktu (LCA – Life Cycle Assasement), która pozwala zbadać wpływ produktu na środowisko na każdym etapie – od jego produkcji przez dystrybucję aż po to, w jaki sposób jest wykorzystywany przez klientów.

Innowacja Ariel idealnie wpisuje się w te założenia. Zastosowana w nich technologia COOLCLEAN™ pozwala na skuteczne pranie w niskich temperaturach, co znacząco zmniejsza emisję dwutlenku węgla i tym samym przyczynia się do dekarbonizacji procesu prania (energia potrzebna do podgrzania wody stanowi 60 proc. śladu węglowego tej czynności domowej).

Wyraz troski o środowisko przejawia się nie tylko w innowacyjności produktu, ale też samego opakowania. P&G musiało zmierzyć się z wyzwaniem, jakim było zastąpienie wodoodpornego i wytrzymałego plastiku kartonem, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa i przechowywania. Udało się to osiągnąć. Nowe opakowanie kapsułek Ariel wykonane jest z kartonu, który w 70 proc. pochodzi z recyklingu, a także z surowców pozyskanych z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Dokonanie tej zmiany zbliża P&G do realizacji celu, jakim jest redukcja tworzywa sztucznego w opakowaniach jej produktów, a także, jak wynika z danych P&G, umożliwi zaoszczędzenie produkcji 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w Europie.

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Zaawansowane technologie skrojone do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Kolejną z potrzeb konsumentów, na które odpowiada opakowanie ECOCLIC®, jest wygoda użytkowania także dla osób z ograniczoną zręcznością czy kłopotami ze wzrokiem. Dlatego też we współpracy z ekspertami spoza firmy, w nowym opakowaniu zastosowano technologię NaviLens dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla niewidomych i niedowidzących. Na kartonie umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia audiodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu.

Natomiast osoby z ograniczoną sprawnością bez większych problemów będą w stanie otworzyć opakowanie ECOCLIC® jedną ręką poprzez naciśnięcie zaznaczonych pól po obu stronach kartonu.

Projektanci nie zapomnieli także o rodzicach, dla których bezpieczeństwo ich dzieci jest kwestią najwyższej wagi. "Kliknięcie", które jest słyszalne podczas zamykania opakowania, daje im pewność, że zawartość pudełka jest zabezpieczona i niedostępna dla najmłodszych.

Płatna współpraca z marką P&G
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.