Powstała Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej

Powstała Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej03.04.2008 12:24
Źródło zdjęć: © PIRC

Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej jest kontynuatorem działalności Stowarzyszenia Firm Branży Satelitarnej (SFBS), organizacji powstałej w 2002 roku. Głównym celem powstania PIRC jest zakończenie trwającego od wielu lat procesu cyfryzacji nadawania telewizji i radia.

*PIRC *zrzesza firmy związane z radiodyfuzją cyfrową czyli metodą rozpowszechniania za pomocą fal radiowych dźwięków, obrazów i danych w postaci cyfrowej.

- Polska telewizja publiczna straciła już wyłączność na transmitowanie Igrzysk Olimpijskich w Pekinie z powodu braku możliwości rozpowszechniania w technologii HD (High Definition). Sytuacja ta uniemożliwi większości Polaków oglądanie bezpośredniej transmisji wydarzeń sportowych. Będziemy starać się, aby to się nie powtórzyło w przypadku Mistrzostw EURO 2012. Mamy nadzieję, że przy współpracy ze znaczącymi ekspertami z branży i dobrą wolą władz – uda nam się to osiągnąć. Chciałbym podkreślić, iż cyfryzacja kraju w rozumieniu PIRC to kompozycja rożnych technologii cyfrowych, w tym również radiodyfuzji naziemnej. Także w tej sprawie Izba zamierza mówić donośnym głosem. PIRC nie preferuje żadnej z istniejących technologii radiodyfuzyjnych, mając pełną świadomość, iż skuteczna cyfryzacja Polski to ich mądre współistnienie – powiedział Jacek Silski, Prezes PIRC.
Statutowym zadaniem PIRC jest reprezentowanie interesów gospodarczych i społecznych firm, oddziaływanie na kształtowanie ustawodawstwa, polityki społecznej i ekonomicznej wobec organów władzy publicznej. Izba występuje także do organów posiadających inicjatywę prawodawczą z wnioskami oraz opiniami w zakresie polityki gospodarczej, współdziała z innymi organizacjami - przede wszystkim z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej. Oprócz tego PIRC organizuje szkolenia, prowadzi badania i doradztwo ekonomiczne a także wykonuje ekspertyzy w zakresie radiodyfuzji cyfrowej.

Polską Izbą Radiodyfuzji Cyfrowej kierują eksperci z branży - przedstawiciele firm od lat działających na polskim rynku.

Prezesem zarządu PIRC jest Jacek Silski, założyciel i współwłaściciel spółki COMSAT International Poznań – producenta sprzętu satelitarnego COMSAT od 1992r., Członek Rady Głównej PKPP Lewiatan, autor likwidacji akcyzy na sprzęt satelitarny w 1996r. i twórca zaakceptowanych przez parlament poprawek w ustawach dot. płatnej telewizji.
Wiceprezes zarządu Henryk Biały – Prezes spółki CORAB Olsztyn - największego producenta czasz-anten satelitarnych.
Wiceprezes zarządu Marek Sadowski – właściciel firmy Audax – Gdynia, współzałożyciel i pierwszy prezes SFBS.
Radę Nadzorczą tworzą: Krzysztof Surgowt, Prezes spółki ASTRA Polska – firmy reprezentującej największego globalnego operatora satelitarnego, autor, współtwórca i konsultant wielu projektów z zakresu telewizji płatnej, kablowej oraz usług szerokiego dostępu; Wojciech Soliński – Diomar Warszawa; Paweł Nazarewski – PN Standard Warszawa.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.