Powiedz Google jakie chcesz reklamy

Powiedz Google jakie chcesz reklamy11.03.2009 18:00
Źródło zdjęć: © google

Google planuje dobierać użytkownikom reklamy nie tylko na podstawie słów, które wpiszą oni w pasek wyszukiwarki, ale również na podstawie stron które odwiedzają. Internauci będą mogli zdefiniować kategorie zainteresowań, na podstawie których serwowane będą im reklamy.

Obecnie Google targetuje internautów na dwa sposoby: na podstawie słów kluczowych, które wpisują oni w wyszukiwarkę lub na podstawie zawartości strony, którą oglądają (za pomocą AdSense). Reklamy powiązane z treścią, wyświetlają się tylko w przypadku, gdy użytkownik ma styczność z konkretną tematyką.

Od teraz, reklamy mogę być wyświetlane również na stronach, które nie mając nic wspólnego z treścią reklamy. Wystarczy, że Google przypisze użytkownika do jednaj z kategorii (stworzy jego profil), wg których będzie on targetowany. Np. osobna zidentyfikowana jako "sportowiec" będzie stykać się z reklama nowych butów Nike, nawet poszukując przepisów na ciasto czy kupując bilet na samolot.

Znajdujący się jeszcze w wersji beta system wyświetlał będzie reklamy na YouTube oraz stronach partnerów Google, jednocześnie pozwalając reklamodawcom wybierać kategorie tematyczne (np. sport, ogrodnictwo, samochody, zwierzęta) w których mają pokazywać się reklamy.

_ "Dopasowywanie reklam do profili może oczywiście wzbudzić wiele pytań odnoście ochrony prywatności, ale Google nie jest pierwszą firmą, która takie pytania wywołała _" - stwierdziła Susan Wojcicki, Vice President of Product Management, na oficjalnym blogu.

Google pozwoli użytkownikom zobaczyć kategorie zainteresowań oraz nawet dodać nową kategorię ( profil połączony będzie z przeglądarką ). Jako, że wymagają tego nowe wytyczne amerykańskiej federalnej komisji handlu oraz IAB, użytkownicy mogą skasować zebrane przez Google dane i zrezygnować z uczestniczenia w programie - http://www.google.com/ads/preferences/view?sig=aci0tch2jhht8wmywjvprx4gf8v8flp_jqpyj09hjqapbmulrawbd6huzwzfxkqop9b1te6qkabjdxsjwit9zxeu8xlodpnx9u7xf_kgk8ipi89aynwx1tbsnksmqsezfe2w-himlntbahu5wmtskdizogdut6r1uq&hl=en.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.