Poważna awaria mBanku - bankomaty zatrzymywały karty, problemy z płatnościami

Poważna awaria mBanku - bankomaty zatrzymywały karty, problemy z płatnościami20.06.2016 22:31
Źródło zdjęć: © mBank

mBank poinformował na swoim koncie w serwisie Twitter o poważnej awarii. Użycie karty płatniczej wydanej przez bank może skutkować "zjedzeniem" jej przez bankomat. Mogą też wystąpić problemy z płatnościami - sprzedawcy w sklepach mają otrzymywać komunikat, na podstawie którego powinni zatrzymać kartę posiadacza.

Kontakt z infolinią jest utrudniony. Karty płatnicze mBanku były traktowane jako skradzione lub zastrzeżone. Jak podaje gazeta.pl, sprzedawcy mieli zatrzymywać karty, a niektórzy wręcz chcieli je pociąć. Nie działały także płatności internetowe kartą. Klienci, którzy stracili kartę i próbują znaleźć pomoc na infolinii byli informowani o tym, że nową kartę mogą otrzymać za kilkanaście dni.

A K T U A L I Z A C J A

Bank poinformował o zakończeniu awarii. Nie zmienia to jednak faktu, że niektórzy klienci mBanku zostali pozbawieni kart. Co powinni w tej sytuacji zrobić?

Oświadczenie rzecznika mBanku brzmi następująco: - Utrudnienia były czasowe, dotyczyły wybranych kart. Obecnie skupiamy się na tym, aby przygotować sprawnie proces wydawanie nowych kart. Najważniejsza informacja jest taka - karty już działają, można z nich śmiało korzystać - mówi cytowany przez _ gazetę _ Krzysztof Olszewski, rzecznik banku.

Oznacza to, że proces wydawania nowych kart będzie przebiegał zgodnie ze standardową procedurą.

W mediach społecznościowych zawrzało. Poszkodowani klienci informują o tym, że ich karty próbowano zatrzymać w sklepach czy restauracjach. Bank nie poinformował swoich klientów o występujących problemach ani poprzez SMS ani za pomocą komunikatu w mobilnej aplikacji. Tym bardziej internauci są rozzłoszczeni zaistniałą sytuacją.

W związku z tym, że awaria jest ewidentnie winą banku, a nie klientów, możemy spodziewać się jednak przyspieszonej procedury wydawania nowych kart. Nie zmieni to jednak faktu, że klienci przez jakiś czas pozostaną pozbawieni dostępu do pieniędzy zgromadzonych na swoich kontach za pomocą kart płatniczych. Osoby, które zostały poszkodowane, ale wciąż nie zgłosiły się na infolinię, powinny poinformować bank o zaistniałej sytuacji. Przyspieszy to proces wydania nowej karty. Bank nie przewiduje rekompensaty dla klientów, ale poszczególne osoby mogą złożyć osobną reklamację.

słk

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.