Polskie reklamy wideo są słabe, ale wydajemy na nie coraz więcej

Polskie reklamy wideo są słabe, ale wydajemy na nie coraz więcej04.07.2014 16:27
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Reklama wideo w sieci to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku, który z każdym rokiem będzie pochłaniał większe budżety marketerów. Eksperci, z którymi rozmawia Interakywnie.com przewidują, że w 2014 roku pochłonie on 223,3 miliona złotych. Ale... poziom kreacji nie zachwyca. I mimo że idzie ku lepszemu, polskie studia ciągle jeszcze nie rozumieją, że internet rządzi się innymi prawami niż tradycyjna telewizja.

Analitycy eMarketera szacują, że do 2018 roku wydatki na internetową reklamę wideo w USA osiągną poziom 12 mld dolarów. Dla porównania w ubiegłym roku były to 4 mld. A jak będzie w Polsce? Prognozy są równie pozytywne. W najnowszym raporcie Interaktywnie.com „Wideo w internecie 2014” średnia z prognoz ekspertów wyniosła 223,3 mln zł i okazała się wyższa od ubiegłorocznej o ponad 56 mln złotych. Na koniec ubiegłego roku specjaliści spodziewali się kwoty rzędu 167,1 mln zł.

Dlaczego właśnie reklama wideo ma szanse na taki rozwój? Bo odbiorcę coraz trudniej zaciekawić, o zaangażowaniu nie wspominając, a reklama wideo - jeśli jest dobrze przygotowana - oddziałuje dalece bardziej niż na przykład irytujący baner. - Reklama wideo ma najlepszą skuteczność. Jeszcze większą osiąga, gdy umiejscowiona jest przed lub w trakcie materiału filmowego. Wie o tym każdy marketer, broker i media planner, dlatego zainteresowanie tą formą promocji będzie rosło - twierdzi Artur Brzyski, kierownik zarządzający w firmie Insys.

A jak będzie się miał rynek VOD? W porównaniu do amerykańskiego polski wciąż jest bardzo zaściankowy. Oferta rodzimych serwisów nie zachwyca, a piractwo kwitnie. Specjaliści z branży przewidują jednak, że także u nas wzrośnie liczba legalnych materiałów telewizyjnych i filmowych, dostępnych w formule VOD. Średnia prognoz z eksperckich szacunków jest wyższa w porównaniu do ubiegłorocznej i wynosi 249 tys. To oznacza skok o ponad 60 tys. materiałów (w 2013 r. średnia prognoz wyniosła 185 tys.).

Wielkich zmian jednak nie należy się spodziewać, bo rynek VOD jest bardzo trudny, nieprzewidywalny, a przede wszystkim kosztowny. - Zasoby zwiększają się, ale raczej ewolucyjnie, aniżeli rewolucyjnie. Tym bardziej, że pozyskiwanie setek dodatkowych produkcji z zagranicy jest bardzo drogie, tak samo jak i własne produkcje typu long form - komentuje - podsumowuje Paulina Górska, product manager ds. wideo w Grupie Wirtualna Polska.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.