Polski start-up pracuje nad spersonalizowanymi reklamami w internecie

Polski start-up pracuje nad spersonalizowanymi reklamami w internecie18.02.2015 10:57
Źródło zdjęć: © Fotolia /JackF

System spersonalizowanych reklam internetowych oparty o sztuczną inteligencję i zjawisko Big Data opracowuje start-up DataLeezer. Narzędzie ma sprawić, że do użytkowników sieci będą trafiały potencjalnie przydatne reklamy, a nie niechciany spam.

Taki sposób dotarcia do klienta ma być skuteczniejszy dla reklamujących się firm i marek. Baza systemu jest już gotowa; pracuje jego wersja beta.

Jak powiedział PAP prezes DataLeezer Jakub Cyran, reklamy przekazywane za pomocą systemu mają być przydatne dla użytkowników i pomagać np. w znalezieniu bonusów w postaci rabatów, darmowych dostaw.

- Na przykład mamy kota i kupujemy mu jedzenie przez internet. System określi, kiedy powinniśmy dokupić pokarm, aby kot nie był głodny. Na 2-3 dni przed tym jak skończy się zakupiony zapas zobaczymy reklamę, po kliknięciu w którą otworzy się koszyk z dodanymi ostatnio produktami. Kilka sekund i zakupy zrobione. Nie trzeba będzie pamiętać, szukać - wyjaśnił Cyran.

Powstający system opiera się o "ślady" jakie zostawiają w internecie użytkownicy komputerów, tabletów, smartfonów. - Tych danych jest ogromna ilość - mamy do czynienia z tzw. zjawiskiem Big Data, ale większość firm nie potrafi tego wykorzystać z pożytkiem dla siebie i swoich klientów - wytłumaczył prezes.

Tworzona przez firmę sztuczna inteligencja ma analizować dziesiątki milionów zachowań internautów na godzinę. I na tej podstawie określać jakie są ich zainteresowania, pasje, podpowiadać określone oferty. Profile behawioralne internautów będą tworzone w oparciu o pliki cookies.

Z danych skorzystają domy mediowe, agencje reklamowe i interaktywne, porównywarki internetowe, wydawcy prasowi oraz działy marketingu przedsiębiorstw.

DataLeezerem zainteresował się działający w Złotnikach pod Poznaniem park technologiczny YouNick, który zainwestował w firmę 800 tys. zł z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka. Odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe YouNick Adam Siwczyński podkreślił, iż park od kilku lat systematycznie wspiera innowacyjne przedsięwzięcia w sektorze IT.

- Nasze spółki zależne szybko zdobywają kolejnych klientów i nagrody branżowe. Wśród nich mamy firmy rewolucjonizujące działania marketingowe w Polsce i na świecie. 3R Studio Mobile wykorzystuje w promocji i edukacji rzeczywistość rozszerzoną, GoSell wprowadza komunikację galerii handlowych w XXI wiek, a Lab4motion - w innowacyjny sposób przetwarzając obrazy i wideo - optymalizuje procesy biznesowe polskich i zagranicznych przedsiębiorstw - wymienił Siwczyński.

Pomysł na DataLeezer wywołały zmiany zachodzące na światowym rynku reklamowym. Firma zwraca uwagę, że w USA co druga reklama w sieci jest sprzedawana w oparciu o rozwiązania tzw. programmatic buying; w 2017 r. budżety takich kampanii mają wynosić w tym kraju 7 mld dolarów i stanowić łącznie 83 proc. rynku internetowej reklamy.

Firma przyznaje, że programmatic buying w Polsce jest nadal nowością. Liczy jednak na klientów i szacuje, że rynek ten będzie warty w kraju kilkaset mln zł. Część rozwiązań DataLeezer jest już wykorzystywana w firmie GO.PL, która należy do pomysłodawców systemu.

Pomysłodawcami spółki są: wykładowca Politechniki Białostockiej, specjalista od SEO, SEM Jakub Cyran; programista i matematyk Konrad Giżycki oraz twórca serwisów internetowych Marcin Olczykowski.

Dział IT DataLeezer został zlokalizowany w Bielsku-Białej, natomiast w Warszawie siedzibę ma zarząd, sprzedaż oraz business development. Obecnie w firmie pracuje ok. 1. osób; do końca roku zatrudnionych zostanie kolejnych kilkunastu pracowników. Założyciele spółki wierzą, że przygotowywana technologia zmieni sposób zakupu i sprzedaży reklam internetowych oraz ich odbiór przez konsumentów.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.