Polska pozwala na rozwój uniwersalnych płatności - Blik

Polska pozwala na rozwój uniwersalnych płatności - Blik24.08.2015 14:57
Źródło zdjęć: © Polski Standard Płatności

Po pół roku działalności Blik jest już w ponad 100 tysiącach terminali płatniczych, w kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych i ponad 11 tysiącach bankomatów.

Blik to powszechny system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski i Inteligo) obejmujących swym zasięgiem ok. 6. proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Zasięg systemu płatności mobilnych Blik jest coraz większy. Już teraz zakupy telefonem zrobimy w ponad 100 tys. terminali płatniczych, obsługiwanych przez: eService i First Data Polska. Blik to również popularna metoda płatności online. Można nim zapłacić w kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych. Dzięki niemu wypłacimy również gotówkę w ponad 11 tysiącach bankomatów.

Dzięki współpracy z eService i First Data Polska - największymi polskimi agentami rozliczeniowymi, używając tej funkcji można zapłacić w ponad 10. tysiącach sklepów, kawiarni, punktów usługowych i handlowych.

Obie firmy obsługują zbliżone ilości terminali - po ok. 5. tysięcy urządzeń, za pomocą których klienci zrobią zakupy Blikiem. A to dopiero początek rozwoju sieci akceptacji.

Celem Polskiego Standardu Płatności, twórcy Blika, jest zdobycie pozycji najwygodniejszej i najpopularniejszej formy płatności w Internecie. Już teraz można zapłacić w kilkudziesięciu tysiącach sklepów i na stronach obsługiwanych przez integratorów płatności internetowych, takich jak: Dotpay, Przelewy24. Transferuj.pl, CashBill, czy eCard.

To nie tylko szybki sposób na zakupy w sklepach stacjonarnych i internecie. To także bezpieczna wypłata gotówki z bankomatu bez konieczności zabierania z domu portfela. Od 2. lipca takich transakcji za pomocą systemu możemy dokonywać w ponad 6 tys. bankomatów i wpłato-bankomatów, należących do sieci Euronet.

Dzięki dołączeniu bankomatów sieci Euronet, osoby, które pobrały aplikację Blik mogą korzystając z systemu, wypłacić pieniądze w 11,5 tys. urządzeń. To już ponad połowa wszystkich bankomatów w Polsce. Wypłaty są możliwe we wszystkich bankomatach pod marką własną Euronet i w bankomatach: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego Credite Agricole, Getin Bank, Idea Bank oraz we wpłato-bankomatach Euronet i bankomatach, które umożliwiają wypłatę w obcej walucie.

Źródło zdjęć: © (fot. Polski Standard Płatności)
Źródło zdjęć: © (fot. Polski Standard Płatności)

Jest to niezwykle wygodna metoda płatności, z której może dziś korzystać już ponad 80. tysięcy osób. Aby z niej skorzystać wystarczy pobrać aplikację mobilną jednego z banków - założycieli systemu, czyli: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego oraz Inteligo. Aby dokonać zakupu należy wybrać Blik jako formę płatności, wpisać kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować go na swoim telefonie.

PSP prowadzi również dynamiczne działania aby sieć akceptacji we wszystkich kanałach rosła jak najszybciej. W na etapie wdrożeniowym są obecnie: Paytel, IT Card - Planet Cash, Blue Media.

To jest ciekawe! Niebawem na poczcie zapłacimy kartą:

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.