Startuje BLIK - polski system płatności mobilnych
Korzystanie z usług oferowanych za pośrednictwem systemu BLIK jest już możliwe. System został właśnie udostępniony w aplikacjach mobilnych sześciu banków założycielskich.
09.02.2015 | aktual.: 09.02.2015 19:24
- Oddajemy w ręce Polaków ogólnokrajowy standard płatności mobilnych BLIK. Biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia oraz różnorodność oferowanych w ramach systemu funkcji, jest to rozwiązanie unikatowe na skalę światową. Polacy otrzymują wyjątkową szansę na powszechne korzystanie z innowacyjnego systemu płatności bezgotówkowych przy użyciu telefonu, zaś współtworzące standard banki dają przykład współpracy i porozumienia z korzyścią dla wszystkich klientów banków w Polsce - podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego, inicjator przedsięwzięcia.
Co start BLIK-a oznacza w praktyce? Telefon, jako jeden z przedmiotów, bez którego większość ludzi nie wychodzi z domu, przejmie funkcje tradycyjnego portfela. Wszelkie transakcje, dokonywane do tej pory za pośrednictwem gotówki lub karty płatniczej, będzie można zrealizować telefonem przy użyciu odpowiedniej aplikacji bankowej. Wszystko to w wygodny, prosty i bezpieczny sposób.
Sieć sklepów, restauracji czy punktów usługowych będzie się dynamicznie rozwijać dzięki podpisaniu umów dotyczących obsługi płatności BLIK z wiodącymi polskimi agentami rozliczeniowymi. Prowadzone są także zaawansowane ustalenia biznesowe z kolejnymi firmami dostarczającymi usługi zarówno oparte na terminalach POS, jak i oferującymi płatności w eCommerce.
Dzięki umowie podpisanej z integratorem internetowym DotPay możliwe będzie płacenie BLIKIEM w ok. 5 tys. sklepów internetowych.
Już na wstępie klienci będą też mogli dokonywać wypłat z bankomatów należących do: Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego oraz PKO Banku Polskiego.